لوگو سایت دکتر حریری
دکتر وحید حریری جراح سینه
لیفت و پروتز همزمان سینه

عمل لیفت و پروتز سینه همزمان

بیشتر خانم ها متوجه می شوند که لازم نیست به سادگی سینه هایی را تحمل کنند که از آن لذت نمی برند. چه سینه هایشان افتادگی داشته باشند، چه شکل ناهمواری داشته باشند یا خیلی کوچک باشند، عمل لیفت و پروتز سینه همزمان می‌ تواند ظاهر و احساسی را که می‌ خواهید به شما بدهد. در نتیجه شما جوان تر به نظر می رسید، و این یک روش عالی در افزایش اعتماد به نفس است. در واقع بسیاری از زنانی که نیاز به لیفت سینه با جراحی دارند نیز حجم بیشتری می خواهند. این بدان معنی است که آنها نیاز به جراحی لیفت سینه و پروتز سینه همزمان دارند. اما آیا باید آنها را با هم انجام دهید یا باید با دو عمل جراحی، ابتدا عمل لیفت را انجام دهید و سپس در جراحی دوم پروتز را انجام دهید؟ در این مقاله به سوالات در این باره پاسخ خواهیم داد.

 

تفاوت پروتز سینه با عمل لیفت سینه چیست؟

پروتز سینه شامل قرار دادن پروتز زیر بافت سینه، برای افزایش اندازه و شکل سینه است. پروتزها معمولاً با استفاده از برشی که در زیر سینه در محل چین قرار داده می‌ شود، قرار می‌ گیرند، اما می‌ توانند از طریق یک برش در زیر بغل یا اطراف نوک پستان نیز وارد شوند.

اما لیفت سینه با جراحی (ماستوپکسی) یکی از اعمال جراحی زیبایی سینه است که امروزه در بین زنان برای اصلاح افتادگی سینه ها رواج بسیاری دارد. خانم هایی که سینه های افتاده دارند می توانند با انجام ماستوپکسی به سینه هایی بسیار خوش فرم با ظاهری رضایت بخش دست پیدا کنند.

 

ترکیب جراحی لیفت سینه با پروتز یک راه خوب برای استفاده حداکثری از جراحی است. هنگامی که عمل لیفت سینه را انجام می دهید، نیازی به افزایش حجم زیادی با پروتز ندارید که سینه ها را به درستی شکل می دهد. هنگامی که این دو روش با هم ترکیب شوند، اندازه سینه‌ های شما افزایش می‌ یابد، اما نسبت به یک روش بهتر به نظر می‌ رسد.

همه جراحان عمل لیفت و پروتز را همزمان انجام نمی دهند. جراحی ترکیبی خطراتی برای نوک پستان و آرئول و همچنین بهبود زخم دارد. تکنیک های بهبود یافته برای جراحی ترکیبی برای به حداقل رساندن خطر در حال توسعه است. اگر به دو عمل جراحی نیاز دارید، ممکن است ابتدا لیفت انجام شود، سپس پروتز در زمان دیگری انجام می شود.

ضرورت انجام عمل لیفت و پروتز سینه همزمان چیست؟

در برخی از زنان سینه های آنها علاوه بر افتادگی سینه، کم جحم و آویزان هم می باشد و تناسب اندام آنها را به هم می ریزد. با عمل همزمان جراحی لیفت و پرتز سینه می توان هر دو مشکل افتادگی و کم حجم بود سینه ها را برطرف کرد. این عمل جراحی توسط دکتر وحید حریری جراح پستان انجام می شود.

عمل ليفت و پروتز سينه همزمان

چه افرادی کاندید جراحی لیفت همزمان با پروتز سینه است؟

با افزایش سن زنان، سینه ها خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهند. این مسئله می تواند باعث افتادگی سینه های آنها شود، به خصوص اگر وزن آنها افزایش یا کاهش یابد. لیفت سینه، سینه‌ ها را بالا می‌ آورد و شکل آن‌ها را گردتر می‌ کند. زمانی که عمل پروتز پستان انجام می دهید، یک ایمپلنت با جراحی پشت هر یک از سینه های شما قرار می گیرد. ایمپلنت ها یا پشت ماهیچه های قفسه سینه هستند یا پشت بافت سینه شما. پروتز به تنهایی معمولاً سینه های شما را در صورت افتادگی بالا نمی برد. اما عمل ليفت و پروتز سينه همزمان هم سینه های شما را بلند می کند، هم شکل آنها را گردتر می کند و هم اندازه فنجان سینه شما را افزایش می دهد.

افراد مناسب لیف و پروتز همزمان سینه

بزرگ کردن سینه همراه با جراحی لیفت سینه (ماستوپکسی) می‌ تواند به زنان کمک کند سینه‌ هایشان پرتر، گردتر و جوان‌ تر به نظر برسند. جراحان اغلب به زنانی که می‌ خواهند سینه‌ ها را بزرگ کنند توصیه می‌ شود که سینه‌ ها را لیفت کنند تا نوک سینه هایشان به سمت پایین قرار نگیرد.

مزایای عمل لیفت و پروتز سینه همزمان چیست؟

مهمترین مزایای عمل همزمان لیفت و پروتز سینه این است که از برش های ایجاد شده برای جراحی لیفت سینه، می توان برای جایگذاری پروتزها نیز استفاده کرد. و این باعث می‌شود که برش دیگری ایجاد نشود. با یک برش دو عمل جراحی را انجام می دهید و در وقت و هزینه شما هم صرفه جویی می شود.

چرا به جای یک جراحی از دو عمل جراحی استفاده کنیم؟

یک روش:

  • یک عمل جراحی و یک دوره بهبودی
  • هزینه کمتر
  • بیهوشی کمتر

دو روش:

  • دقت بیشتر
  • عوارض کمتر
  • جدا شدن زخم
  • از دست دادن نوک پستان
  • خونریزی
  • کاهش حس نوک پستان
  • جای زخم ضعیف
  • خطر کمتر تجدید نظر

گروهی از میسوری و تگزاس مطالعه‌ ای را در سپتامبر 2016 مجله جراحی پلاستیک و ترمیمی منتشر کردند که دقیقاً به این موضوع نگاه می‌ کرد. بسیاری از مردم اظهار می‌ کنند که نمی‌ توانید با خیال راحت عمل بزرگ کردن سینه و ماستوپکسی را همزمان انجام دهید. اما مرحله‌ بندی این روش‌ ها باعث افزایش هزینه، ریسک و بازیابی می‌شود. آنها تصمیم گرفتند میزان عوارض را در دو گروه بررسی کنند: یکی که لیفت و بزرگ کردن را با هم انجام داد و دیگری که آن را به عنوان دو عمل جراحی جداگانه انجام داد.

اصل اساسی آنها، این بود که اگر یک روش دو مرحله‌ ای را انجام دهید، 100٪ بیماران نیاز به “عمل مجدد” دارند، زیرا مطمئناً باید 2 عمل جراحی انجام دهند. اما اگر بتوانید آن را به عنوان یک عمل جراحی انجام دهید، پس در مطالعه آنها تنها 12 درصد به 2 عمل جراحی نیاز داشتند. در واقع یک روش دو مرحله‌ ای ممکن است برای کسانی که می‌ خواهند حجم سینه یا بزرگ کردن سینه‌ هایشان خیلی زیاد باشد، عاقلانه باشد.

برای اطلاع از مزایای ترکیب لیفت و پروتز سینه همزمان بر روی متن لینک داده شده کلیک کنید.

 

عمل لیفت و پروتز همزمان چگونه انجام می شود؟

لیفت سینه با جراحی یک روش اساسی است که نوک پستان و آرئول را حرکت می دهد، سینه را بلند می کند و پوست اضافی را از بین می برد. برای برداشتن پوست اضافی، برش هایی شامل یک برش در اطراف آرئول (دایره رنگدانه ای اطراف نوک پستان) و یک برش عمودی از قسمت پایین آرئول تا قاعده سینه است. برخی از مردم از این برش به عنوان زخم “آب نبات چوبی” یاد می کنند. ایمپلنت ها که ممکن است سیلیکونی یا نمکی باشند از طریق همین برش ها قرار می گیرند و معمولاً در زیر عضله سینه ای قرار می گیرند.

لیفت سینه و پروتز سینه همزمان

این یک عمل نسبتاً پیچیده است زیرا پوشش پوستی سینه همزمان با حجم سینه تنظیم می شود. نتیجه نهایی ظاهری پرطرفدارتر است و به ویژه در میان افرادی که سینه های آویزان دارند مورد استقبال قرار می گیرد. اگر از پایین بودن سینه بعد از عمل پروتز ناراضی هستید، لیفت و پروتز همزمان سینه می تواند به شما کمک کند.

در این روش بسته به اندازه و شکل سینه ها، میزان لیفت مورد نیاز متغیر است و ایمپلنت شما نیز می تواند متفاوت باشد. قبل از جراحی، تاریخچه پزشکی کامل گرفته می شود و آموزش بیمار مورد بحث قرار می گیرد از جمله خطرات جراحی، کارهایی که باید قبل و بعد از عمل انجام دهید و چه زمانی باید با پزشک تماس بگیرید. انواع مختلفی از تکنیک های لیفت سینه وجود دارد، اما روشی که انتخاب می شود بر اساس معاینه فیزیکی و اهداف جراحی شما خواهد بود. به طور کلی، این روش شامل موارد زیر است:

  • جراح در حالی که ایستاده اید، سینه شما را ارزیابی و علامت گذاری می کند تا موقعیت بلند شده نوک پستان را روی سینه ببیند.
  • به شما بیهوشی عمومی داده خواهد شد.
  • جراح برشی را در اطراف آرئول ایجاد می‌ کند که به سمت جلوی سینه کشیده می‌ شود.
  • سینه های شما بلند می شود و شکل می گیرد و سپس پروتز سینه قرار می گیرد.
  • در صورت لزوم، آرئول های شما به موقعیت صحیح روی سینه ها منتقل می شوند.
  • برش ها با بخیه یا نوار جراحی بسته می شوند.

مراقبت های بعد از عمل لیفت و پروتز همزمان سینه

پس از عمل جراحی، به دلیل بیهوشی، دچار گیجی و خستگی خواهید شد. بنابراین ممکن است مجبور شوید برای حمایت از سینه ها و کمک به بهبودی، از یک بانداژ الاستیک یا سوتین حمایتی مخصوص استفاده کنید. همچنین ممکن است یک درن زیر پوست برای کمک به خون یا مایع اضافی گذاشته شود و به شما داروی مسکن داده می شود. بیماران می توانند پس از 7 تا 14 روز به سر کار خود بازگردند اما باید به مدت 3 هفته از فعالیت های شدید خودداری کنند. کبودی قابل مشاهده باید در عرض 2 هفته برطرف شود و تورم باید در عرض 3 هفته کاهش یابد.

همچنین به شما دستورالعمل هایی داده می شود که باید بعد از جراحی دنبال کنید، از جمله:

  • نحوه مراقبت از سینه ها
  • زمان دوش گرفتن
  • نحوه فعالیت
  • ملاقات با پزشک پس از عمل شما

هزينه ليفت و پروتز سينه

لیفت کردن و بزرگ کردن سینه ها به طور همزمان مزایای مهمی دارد از جمله آن که هزینه کمتری دارد. همچنین از خطرات دو عمل جراحی جلوگیری می کند. در تجربه ما، بیماران اکثراً ترجیح می دهند که تحت روش دو مرحله ای قرار نگیرند و به طور همزمان افزایش حجم و ماستوپکسی را انجام دهند. آنها معتقدند که خطرات آن بیشتر از دو روشی که به طور جداگانه انجام می شوند به نظر نمی رسد.

هزينه ليفت و پروتز سينه

جمع بندی

لیفت و پروتز همزمان سینه دو عمل جراحی را در یک عمل ترکیب می کند. لیفت سینه با جراحی که ماستوپکسی نیز نامیده می‌ شود، زمانی است که جراح پلاستیک پوست و بافت سینه‌ ها را بلند می‌کند و به آن‌ ها شکل می‌ دهد تا ظاهری کشیده‌ تر و گردتر به آن‌ها بدهد. اما با پروتز سینه، سینه با قرار دادن ایمپلنت های سیلیکونی یا نمکی در سینه بزرگ می شود. در روش ترکیبی، نه تنها سینه ها بلند می شوند، بلکه بزرگ می شوند. ترکیب لیفت سینه و بزرگ کردن سینه با سایر روش ها می تواند به طور موثر و ایمن انجام شود.

دکتر وحید حریری متخصص پروتز سینه

متخصص جراحی سرطان پستان و جراحی زیبایی پستان

فلوشیپ جراحی پلاستیک دانشگاه علوم پزشکی تهران

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *