لوگو سایت دکتر حریری
دکتر وحید حریری جراح سینه
بستن سوتین طبی بعد از عمل پروتز سینه

بستن سوتین طبی بعد از عمل پروتز سینه

پوشیدن سوتین مزایا و معایب قابل توجهی دارد. شما باید هر دو را در نظر بگیرید تا بتوانید بدانید کدام یک برای شما بهترین است. این به نوع عمل جراحی، نیازها، سطح راحتی و شرایط شما بستگی دارد. بستن سوتین طبی بعد از عمل پروتز سینه جهت کاهش عوارض ناشی از عمل پروتز سینه بسیار کمک کنده است که این امر توسط پزشک جراح به شما ارائه می دهد.

آیا استفاده از سوتین طبی بعد از پروتز سینه ضروری است؟

به طور گسترده ای شناخته شده است که سوتین ها از سینه شما حمایت می‌کنند و از افتادگی جلوگیری می‌کنند. سوتین‌ ها سینه ها را به سمت بالا می‌برند تا جاذبه آنقدر روی آن‌ ها تأثیر نگذارد. توجه به این نکته ضروری است که سینه ها به طور طبیعی توسط رباط های فوق حسی داخلی و پوشش پوستی که در قسمت بیرونی آن وجود دارد، نگه داشته می‌شوند، که شامل سینه ها و سوتین ها برای کمک به نگه داشتن آنها در جای خود هستند. شما با یک سوتین خوب؛ وضعیت خود را بهبود می‌بخشید و از مشکلات ستون فقرات و کمر جلوگیری می‌کنید.

کاشت ایمپلنت سایز سینه های شما را تغییر می‌دهد و در نتیجه سایز سینه بند نیز تغییر می‌کند. فرصت خرید سوتین های جدید می‌تواند فریبنده باشد. قبل از اینکه به فروشگاه لباس زیر زنانه مورد علاقه خود بیایید، توصیه می‌کنیم فقط چند دستورالعمل در مورد پوشیدن سوتین پس از حجیم شدن را مرور کنید. به طور خاص، مهم است که بدانید چه زمانی ممکن است دوباره به استفاده از سوتین های معمولی برگردید و چه زمانی می‌دانید که سینه های شما در اندازه نهایی خود قرار گرفته اند.

قبل از هر چیز، محدودیت هایی در مورد نوع سوتینی که می‌توانید بلافاصله پس از جراحی بپوشید، خواهید داشت. به طور خاص، شما باید از یک سوتین ورزشی یا سوتین پشتیبانی ویژه ای که جراح شما ارائه می‌دهد استفاده کنید. به طور کلی، توصیه می‌شود که این سوتین ها را تقریباً در تمام ساعات شبانه روز بپوشید و فقط به اندازه کافی برای دوش گرفتن آنها را بردارید. بستن سوتین طبی بعد از عمل پروتز سینه و پشتیبانی ارائه شده می‌تواند به تسریع بهبودی شما و به حداقل رساندن هرگونه ناراحتی که احساس می‌کنید کمک کند.

انواع سوتین های طبی پروتز سینه

مانند جراحی، انواع مختلفی از سینه بند بسته به نیاز شما وجود دارد. در زیر چند نمونه آورده شده است:

  • سوتین های جراحی

سوتین های جراحی بعد از جراحی سینه برای حمایت از سینه های جدید استفاده می‌شوند. این سوتین ها ممکن است دارای بند یا نواری باشند که از بالا به پایین فشار می‌آورد تا ایمپلنت ها سریعتر به موقعیت دلخواه خود برسند. سوتین باید در دو هفته اول پوشیده شود، به جز مواقعی که نیاز به دوش گرفتن دارید. اینها به عنوان سوتین های فشاری نیز شناخته می‌شوند و سوتین های بدون سیم هستند. آنها بهترین سوتین برای کسانی هستند که بزرگ کردن سایز سینه و کوچک کردن سینه را انتخاب کرده اند زیرا:

  • می توانند پانسمان زخم را در موقعیت خود نگه دارند.
  • محدود کردن حرکت پروتزها
  • محافظت از بافت سینه
  • کمک به کاهش تورم سینه ها
  • بهبود سریع تر
  • سوتین های انتقالی

سوتین های جراحی سینه

پس از پایان دو هفته، می‌توانید سوتین خود را به سوتین انتقالی تغییر دهید. این سوتین یک سینه بند بدون سیم و حمایت کننده است که باید هر روز و شب پوشیده شود. ممکن است لازم باشد این سینه بند را برای دو هفته دیگر بپوشید و زمانی که به مرز 4 هفته رسیدید، دیگر نیازی به پوشیدن این سوتین در شب نخواهد بود. همین امر در مورد کوچک کردن سینه نیز صدق می کند، جایی که شما از سوتین انتقالی استفاده می کنید اما به مدت 4 هفته به جای 2 هفته. هنگامی که به مرز 6 هفته رسید، می توانید هر سوتینی را بپوشید، مشروط بر اینکه سیم زیری نداشته باشد. این به این دلیل است که پوست زیر سینه شما در این هفته‌ ها همچنان ممکن است بی‌حس باشد، استفاده از سوتین زیر سیمی می‌تواند باعث ایجاد احساس درد در آنها شود.

  • سوتین های بلند مدت

سوتین های بلند مدت معمولا بعد از سه ماه پس از جراحی سینه پوشیده می‌شوند. سوتین های زیر سیمی تمایل دارند روی محل برش مالیده شوند و باعث ناراحتی خفیف شوند. بسیاری از جراحان توصیه می‌کنند پس از جراحی سینه از استفاده از سینه بند زیر سیمی خودداری کنید. شما باید مراقب باشید و همیشه بررسی کنید که محل برش شما می‌تواند سوتین شما را تحمل کند. هنگامی که سینه های شما بهبود یافتند، در موقعیت نهایی قرار گرفتند و برش ها بهبود یافتند، سپس زمان آن رسیده است که سوتینی انتخاب کنید که می‌تواند به حمایت طولانی مدت از سینه های جدید شما کمک کند. بهترین سوتین باید به شما احساس زیبایی بدهد و سینه های جدیدتان را به نمایش بگذارد و در عین حال از آنها حمایت کند. همچنین باید از افتادگی ایمپلنت‌ ها و سینه‌ ها جلوگیری کند.

  • سوتین معمولی

سوتین معمولی سوتینی است که با دادن شکل بهتر و لیفت مورد نیاز، از سینه حمایت می‌کند. انواع مختلفی از سوتین های معمولی اعم از بدون سیم، با سیم، بدون پد و با پد وجود دارد. سینه های شما ممکن است قبل از تصمیم به استفاده از سوتین معمولی به زمان بیشتری نیاز داشته باشد. چراکه این احتمال وجود دارد که سینه های شما هنوز هم چند ماه پس از جراحی تغییر شکل دهند.

  • سوتین‌ های ورزشی

سوتین‌ های ورزشی به محدود کردن حرکت سینه کمک می‌کنند و در حالی که سینه‌ها را محکم در جای خود نگه می‌دارند، حداکثر پشتیبانی را از سینه‌ ها ارائه می‌کنند. این نوع سوتین نه تنها به کاهش درد و ناراحتی سینه در حین ورزش کمک می‌کند، بلکه می تواند از افتادگی طولانی مدت نیز جلوگیری کند. این سینه بند به دلیل حمایتی که از سینه شما می‌کند برای کسانی که تحت عمل جراحی زیبایی قرار گرفته اند نیز توصیه می‌شود. برای مطالعه ورزش بعد از پروتز سینه و نحوه انجام آن پیشنهاد می کنم بر روی متن لینک داده شده کلیک کنید.

  • سوتین های زیپی یا قفلی

اینها سوتین هایی هستند که به جای پشت، یک زیپ در جلوی سوتین به آنها وصل شده است. در مقایسه با سینه بند معمولی که در آن گیره ها در پشت قرار دارند، درآوردن و پوشیدن آنها بسیار راحت تر است. اکثر آنها سوتین‌ های ورزشی هستند که سینه‌ها را محکم نگه می‌دارند و در عین حال سریع‌ ترین روش را برای پوشیدن سوتین ورزشی برای شما فراهم می‌کنند. عیب این کار این است که باید از تحرک بیش از حد خودداری کنید. چراکه از آنجایی که یک زیپ در جلو وجود دارد، احتمال تا شدن آن روی خودش کمی زیاد است. اگر چه زمانی که این اتفاق می‌افتد ناراحت کننده است، اما تا زمانی که بیش از حد حرکت نکنید، چیزی برای نگرانی وجود ندارد.

سوتین مناسب برای پروتز سینه چیست؟

بعد از عمل پروتز سینه مهم است که از پوشیدن سوتین های زیر سیم خودداری کنید. دلیل این امر ساده است: پس از عمل تقویت، ایمپلنت های شما به مدتی زمان نیاز دارند تا در جای خود قرار گیرند. یک سوتین زیر سیمی می‌تواند فشار بی مورد روی ایمپلنت ها وارد کند و به طور بالقوه بر شکل نهایی سینه های جدید شما تأثیر بگذارد. همچنین، سیم زیرین ممکن است منجر به “برآمدگی” شود که ممکن است نیاز به مداخله جراحی داشته باشد. برای نتایج مطلوب، مطمئن شوید که از انواع سوتین‌هایی که جراح شما توصیه می‌کند استفاده می‌کنید. پس از اینکه دوباره شروع به پوشیدن سوتین های معمولی کردید، باید مطمئن شوید که مدل و اندازه مناسب را پیدا کرده اید. اکثر خانم‌ها به خوبی می‌دانند پوشیدن سوتین نامناسب چه حسی دارد، اما پس از بزرگ‌ کردن سینه، باید چند ملاحظات خاص را در نظر داشته باشید.

با اندازه گیری کاپ سینه های خود شروع کنید. این تنها عاملی نیست که باید در نظر گرفته شود، اما مطمئناً یک عامل ضروری است. به یاد داشته باشید که نتایج جراحی بزرگ کردن سینه شما با قرارگرفتن پروتز سینه در جای صحیح و کاهش تورم به تدریج ایجاد می‌شود. به همین دلیل، تعیین سایز مناسب ممکن است دشوار باشد، زیرا اندازه سینه شما ممکن است در چند هفته اول کمی نوسان کند. ما اغلب خرید سینه بند را به تدریج توصیه می‌کنیم. در برابر وسوسه این که فوراً به یک فروشگاه لباس زیر زنانه گران قیمت بروید تا سوتین‌ها را ذخیره کنید، مقاومت کنید. در عوض، به یک فروشگاه لباس یا لباس زیر تخفیف دار بروید و یکی دو مورد را بخرید. ببینید بعد از یک ماه چگونه جا می‌شوند، سپس یک یا دو مورد دیگر بخرید.

ویژگی های سوتین طبی مناسب

یکی از رایج ترین سوالاتی که بیماران پس از عمل بزرگ کردن می پرسند این است که چه زمانی سایز سینه آنها “تنظیم” می‌شود. این زمانی اتفاق می‌افتد که تورم کاهش یابد، و ایمپلنت‌ها در موقعیت خود قرار گیرند و تعیین اندازه «نهایی» سینه را ممکن می‌سازد. هیچ قانون سخت و سریعی در اینجا وجود ندارد. دوره بهبودی می‌تواند از یک بیمار به بیمار دیگر متفاوت باشد و برخی از زنان به سادگی با تورم بیشتری نسبت به سایرین دست و پنجه نرم می‌کنند. با این حال، یک قانون خوب این است که تورم معمولاً در عرض شش هفته کاهش می‌یابد. در این مرحله، احتمالاً نشانه نسبتا خوبی از اندازه نهایی سینه خود خواهید داشت.

برای اینکه بفهمید بلافاصله پس از جراحی کدام سایز سوتین طبی مناسب شماست، در زیر چندین ویژگی که سوتین پس از جراحی شما باید داشته باشد آورده شده است:

  • بدون سیم
  • گیره های جلو برای برداشتن راحت تر
  • سایز متناسب داشته باشد تا به خوبی روی سینه شما قرار بگیرد.
  • سینه های شما باید احساس حمایت کنند.
  • از سوتین های قدیمی شما لیفت بیشتری داشته باشد.

گن بعد از پروتز سینه

دکتر وحید حریری جراح پستان و فلوشیپ جراحی زیبایی، بهترین سوتین‌ را پس از بزرگ کردن سینه به همراه دستورالعمل هایی در مورد مدت زمانی که باید آن را بپوشید ارائه می دهد یا توصیه می کند. اکثر بیماران روز و شب، گن طبی یا همان سوتین طبی خود را حداقل به مدت یک تا دو هفته می‌پوشند.

ضرورت استفاده از گن بعد از عمل پروتز سینه

بلافاصله پس از جراحی، سینه‌ های شما متورم و حساس می‌شوند، بنابراین احتمالاً باید از یک سینه‌ بند فشاری طبی بدون سیم که سینه‌ بند جراحی نیز نامیده می‌شود، استفاده کنید. سوتین طبی، بهترین سینه بند پس از بزرگ کردن سینه است زیرا می تواند پانسمان زخم را در جای خود نگه دارد، حرکت ایمپلنت را محدود کند، از بافت سینه محافظت کند، به کاهش تورم کمک کند و به طور کلی باعث بهبودی شود. همچنین پشتیبانی بیشتری نسبت به سوتین ورزشی ارائه می‌کند، بهبودی را تسهیل می‌کند و به شما کمک می‌کند تا در سریع‌ ترین زمان ممکن به فعالیت‌ های عادی بازگردید.

ضرورت استفاده از گن بعد از پروتز سینه

برند های معروف گن پروتز سینه

کیفیت گن یا سوتین طبی نقش موثری در فرم دهی و زیبایی سینه ها پس از عمل پروتز سینه دارد. سوتین های بعد از جراحی راحتی و امنیت را برای هر گونه بخیه یا تخلیه ایجاد می کنند. آنها همچنین حرکت را به حداقل می‌رسانند که به کاهش کبودی و خونریزی بعد از جراحی سینه کمک می‌کند. ما با توجه به نکات مهم برای یافتن بهترین سوتین، برخی از بهترین برندهای معروف را معرفی می‌کنیم:

  • سوتین تثبیت کننده پروتز Marena FlexFit

این سینه بند پس از عمل شامل یک نوار تثبیت کننده است تا مطمئن شود ایمپلنت های سینه در طول دوره بهبودی در جای خود باقی می‌مانند. این سینه بند قابلیت تنظیم زیادی دارد – بند های شانه، بسته شدن جلو و نوار تثبیت کننده همگی قابل تنظیم هستند تا از تناسب مناسب شما اطمینان حاصل کنند. سوتین دارای چهار دسته قلاب در جلو است که به شما امکان می‌دهد فشار سوتین را در حین بهبودی و کاهش تورم تنظیم کنید.

برند های معروف گن پروتز سینه

  • سوتین جلو بسته زنانه BRABIC

این سوتین سبک وزن و بدون درز دارای یک بند روی سینه برای کمک به جلوگیری از حرکت پروتز است. این سوتین همچنین دارای گزینه های بسته شدن سه ضربه ای است که می‌تواند به شما در بهبود تناسب و تنظیم برای ورم پس از عمل کمک کند.

بهترین مارک گن برای پروتز سینه

نمی توان تنها یک مارک را به عنوان بهترین سوتین‌ معرفی کرد. یک سوتین پس از جراحی که به طور خاص برای جراحی و نیازهای شما طراحی شده باشد، راحت‌ تر، جذاب‌ تر و قطعا بهترین خواهد بود.

جمع بندی

اگر یک سوتین با تمام ویژگی های مورد نظر مطابقت داشته باشد، می‌تواند بهترین سوتین بعد از پروتز سینه برای شما باشد. یک سوتین خوب می تواند به حفظ و حمایت از سینه شما کمک کند و موجب تسریع در بهبودی شود. لذا بستن سوتین بعد از عمل پروتز سینه می تواند به حفظ کیفیت عمل و جلوگیری از عوارض آن کمک کند.

دکتر وحید حریری متخصص پروتز سینه

متخصص جراحی سرطان پستان و جراحی زیبایی پستان

فلوشیپ جراحی پلاستیک دانشگاه علوم پزشکی تهران

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *