لوگو سایت دکتر حریری
دکتر وحید حریری جراح سینه
عوارض بعد از عمل ليفت سينه

عوارض بعد از عمل ليفت سينه

تصمیم برای انجام جراحی سینه بسیار شخصی است و شما باید تصمیم بگیرید که آیا مزایای آن در راستای اهداف شماست و آیا خطرات و عوارض احتمالی عمل لیفت سینه قابل قبول است یا خیر. قبل از عمل از شما خواسته می شود تا فرم های رضایت نامه را امضا کنید تا اطمینان حاصل شود که روش عمل و خطرات و عوارض احتمالی جراحی لیفت سینه را کاملاً درک کرده اید. بنابراین مهم است که تمام سوالات خود را مستقیماً با جراح سینه خود مطرح کنید. ما در این مقاله به طور مفصل به شرح عوارض بعد از عمل ليفت سينه می پردازیم تا با آگاهی کامل در این باره تصمیم گیری کنید.

عوارض عمل لیفت سینه چیست؟

عوارض بعد از عمل ليفت سينه در انواع مختلف شامل ناراحتی، تغییر حس، کبودی و تورم است. مدت زمانی که پس از جراحی لیفت سینه دچار تورم، کبودی و ناراحتی می شوند می‌ تواند از بیمار به بیمار دیگر متفاوت باشد. قبل از جراحی لیفت سینه مطمئن شوید که خطرات جراحی و بیهوشی را قبل از اقدام درک کرده و با آن موافقت کرده اید. پرسیدن هر سؤالی که در مورد جراحی دارید می تواند بسیار مفید باشد. البته توجه داشته باشید که در صورت توانمند بودن جراح و داشتن مهارت و تجربه کافی، احتمال بروز چنین عوارضی بسیار نادر خواهد بود.

خطرات لیفت سینه

دکتر وحید حریری، جراح پستان، بر روی تکنیک های به روز و پیشرفته در این زمینه تسلط کافی دارند. در نتیجه بیماران ایشان پس از عمل لیفت سینه با کمترین عوارض ممکن و دوره بهبودی کوتاه تر، به نتایج دلخواه خود دست پیدا می کنند.

عوارض عمل لیفت سینه در موارد نادر می توانند شامل موارد زیر باشند:

  • خطرات بیهوشی
  • خونریزی یا تشکیل هماتوم
  • عدم تقارن سینه، نامنظمی شکل و فرم سینه
  • تغییر در احساس نوک سینه یا سینه، که ممکن است موقت یا دائمی باشد.
  • ترومبوز ورید عمقی
  • عوارض قلبی و ریوی
  • نکروز چربی
  • تجمع مایع عفونت
  • بهبودی ضعیف برش ها
  • امکان جراحی تجدید نظر
  • احتمال از دست دادن جزئی یا کامل نوک پستان و هاله

تا اینجا درمورد عوارض های احتمالی بعد از لیفت سینه خواندید، اگر تمایل به مطالعه در مورد عوارض پروتز سینه هستید بر روی متن لینک داده شده کلیک کنید و مقاله ما را تا انتها بخوانید.

عوارض جراحی لیفت سینه در زمینه بیهوشی

اکثر بیماران سالم به بیهوشی عمومی به خوبی پاسخ می دهند زیرا تکنیک های مدرن بسیار ایمن هستند.

ایجاد هماتوم بعد از عمل لیفت سینه

این عارضه ممکن است نیاز به مراجعه به اتاق عمل برای برداشتن لخته خون داشته باشد.

عفونت در اثر عمل لیفت سینه

در صورت بروز این عارضه جراح شما، آنتی بیوتیک تجویز می کند و با مراجعه منظم به ایشان، شما را از نزدیک تحت نظر می گیرد.

عفونت لیفت سینه

اسکار در محل برش جراحی لیفت سینه

ما ممکن است درمان با لیزر را برای جای زخم یا درمان جای زخم پوستی توصیه کنیم که می تواند تقریباً از 8 هفته تا چند ماه پس از جراحی سینه شروع شود. مطمئن شوید که توصیه های جراح پلاستیک خود را برای درمان اسکار دنبال می کنید. تاخیر در التیام زخم معمولاً در بیماران دارای اضافه وزن، افراد سیگاری یا کسانی که عفونت دارند رخ می دهد.

عدم تقارن در سینه ها بعد از عمل لیفت سینه

اکثر زنان به طور طبیعی تا حدودی دارای عدم تقارن سینه هستند. عدم تقارن سینه ها پس از جراحی نیز تا حدودی قابل مشاهده است اما برخی از سینه ها ممکن است عدم تقارن بیشتری نسبت به سایرین داشته باشند.

خطر از دست دادن نوک پستان ها

این یک عارضه نادر است که اغلب در افراد سیگاری رخ می دهد که ممکن است تمام یا بخشی از نوک سینه را تحت تاثیر قرار دهد.

نکروز چربی یا از بین رفت بافت چربی اطراف سینه

نکروز چربی پستان, یک التهاب غیر چرکی بافت چربی است که در اثر اختلال در اکسیژن رسانی به سلول های چربی ایجاد می شود و در نهایت منجر به مرگ سلولی می شود.

نادیده گرفتن توصیه های جراح و دستورالعمل مراقبت های بعد از عمل لیفت سینه، شما را در معرض خطر بیشتری از عوارض ترمیم زخم و سایر مشکلات قرار می دهد. اکثر عوارض جانبی ناشی از جراحی لیفت سینه در بیماران طی چند هفته یا چند ماه برطرف می شود.

جمع بندی

هر عمل جراحی، چه از نظر ماهیت زیبایی و چه اصلاحی، مقدار مشخصی از عوارض و خطرات احتمالی را به همراه دارد. دستورالعمل‌ های مراقبت قبل از جراحی و بعد از عمل و پروتکل‌ ها و لباس‌ های توصیه‌ شده پس از جراحی که توسط جراح پلاستیک شما توصیه می‌ شود، می‌ تواند به کاهش خطرات و عوارض جراحی شما کمک کند. مطمئن شوید که آنها را دقیقا دنبال می کنید. در صورت بروز عوارض بعد از عمل ليفت سينه، یک جراح معتبر به بهترین شکل ممکن به شما کمک می کند تا هر گونه عارضه یا عوارضی که ممکن است رخ دهد را مدیریت و درمان کنید. با این حال، ممکن است در صورت بروز عارضه یا عارضه جانبی، به جراحی بیشتر یا زمان بهبودی طولانی‌ تر یا سایر اقدامات پزشکی نیاز داشته باشید. برخی از عوارض جانبی و خطرات جزئی هستند. برخی دیگر می توانند بسیار جدی یا حتی تهدید کننده زندگی باشند، اما اکثر بیماران جراحی لیفت سینه را به خوبی قابل تحمل می دانند.

منابع:

https://drcraigrubinstein.com

https://www.plasticsurgery.org

https://www.uofmhealth.org

دکتر وحید حریری متخصص پروتز سینه

متخصص جراحی سرطان پستان و جراحی زیبایی پستان

فلوشیپ جراحی پلاستیک دانشگاه علوم پزشکی تهران

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *