لوگو سایت دکتر حریری
دکتر وحید حریری جراح سینه
عوارض بعد از عمل ليفت سينه

عوارض بعد از عمل ليفت سينه

تصمیم برای انجام جراحی سینه بسیار شخصی است و شما باید تصمیم بگیرید که آیا مزایای آن در راستای اهداف شماست و آیا خطرات احتمالی و عوارض بعد از عمل لیفت سینه، قابل قبول است یا خیر! قبل از عمل از شما خواسته می شود، فرم های رضایت نامه را امضا کنید، تا اطمینان حاصل شود که، روش عمل، خطرات و عوارض احتمالی آن را کاملاً درک کرده اید. بنابراین مهم است که تمام سوالات خود را مستقیماً با جراح سینه خود مطرح کنید. ما در این مقاله به طور مفصل به شرح عوارض عمل بالا کشیدن سينه می پردازیم، تا با آگاهی کامل در این باره تصمیم گیری کنید.

عوارض عمل لیفت سینه چیست؟

پس از لیفت سینه، بسته به نوع عمل، عوارضی مانند ناراحتی، تغییر حس، کبودی و تورم ممکن است رخ دهد؛ که شدت و مدت زمان این عوارض در افراد مختلف متفاوت است. قبل از انجام جراحی لیفت سینه، باید تمام خطرات مربوط به جراحی و بیهوشی را، به طور کامل درک کرده و رضایت خود را کتباً اعلام کنید. در صورت داشتن هرگونه سوال یا نگرانی، بدون تعارف از جراح خود سوال بپرسید. به خاطر داشته باشید که انتخاب یک جراح پلاستیک ماهر و باتجربه می‌تواند به طور قابل توجهی خطر بروز عوارض را کاهش دهد.

 

خطرات لیفت سینه

دکتر وحید حریری، جراح پستان، بر روی تکنیک های به روز و پیشرفته در این زمینه تسلط کافی دارند. در نتیجه بیماران ایشان پس از عمل لیفت سینه با کمترین عوارض ممکن و دوره بهبودی کوتاه تر، به نتایج دلخواه خود دست پیدا می کنند.

عوارض عمل لیفت سینه در موارد نادر می توانند شامل موارد زیر باشند:

  • خطرات بیهوشی
  • خونریزی یا تشکیل هماتوم
  • عدم تقارن سینه، نامنظمی شکل و فرم سینه
  • تغییر در احساس نوک سینه یا سینه، که ممکن است موقت یا دائمی باشد.
  • ترومبوز ورید عمقی
  • عوارض قلبی و ریوی
  • نکروز چربی
  • تجمع مایع عفونت
  • بهبودی ضعیف برش ها
  • امکان جراحی تجدید نظر
  • احتمال از دست دادن جزئی یا کامل نوک پستان و هاله

تا اینجا درمورد عوارض های احتمالی بعد از لیفت سینه خواندید، اگر تمایل به مطالعه در مورد عوارض پروتز سینه هستید بر روی متن لینک داده شده کلیک کنید و مقاله ما را تا انتها بخوانید. در ادامه برخی از رایج ترین عوارض جراحی بالا کشیدن سینه را، بررسی خواهیم کرد.

عوارض جراحی لیفت سینه در زمینه بیهوشی

هرچند اکثر بیماران سالم که ‌اقدام به جراحی بالا کشیدن سینه می‌کنند، به دلیل تنوع روش های بیهوشی و ایمن بودن آنها، به طور کلی پاسخ خوبی به بیهوشی عمومی می دهند، اما به دلیل خطرات ذاتی مرتبط با هر عمل جراحی، آگاهی از عوارض احتمالی بیهوشی، قبل از شروع هر نوع جراحی مهم است.

ایجاد هماتوم بعد از عمل لیفت سینه

هماتوم، که به معنی تجمع خون در بافت های مختلف بدن است، گاهی اوقات بعد از عمل لیفت سینه رخ می‌دهد؛ این اتفاق زمانی بروز می‌کند که، خون در زیر پوست جمع شده و باعث تورم، درد و کبودی می‌شود. در حالی که هماتوم یک عارضه جانبی نادر در جراحی لیفت سینه است، اما توجه به آن بسیار مهم است. در برخی موارد، هماتوم ممکن است آنقدر بزرگ باشد که نیاز به تخلیه توسط جراح در مطب یا در اتاق عمل داشته باشد.

عفونت در اثر عمل لیفت سینه

عفونت یک عارضه جانبی نادر اما جدی است که می‌تواند بعد از هر نوع عمل جراحی، از جمله لیفت سینه، رخ دهد. ازجمله علائم عفونت می‌توان به قرمزی، تورم، احساس گرما یا درد در محل جراحی، تب و لرز و خروج چرک از محل جراحی، اشاره کرد. اگر بعد از عمل لیفت سینه هر یک از این علائم را تجربه کردید، مهم است که فوراً با جراح خود تماس بگیرید. جراح شما عفونت را معاینه کرده و بهترین روش درمان را برای شما تعیین می‌کند؛ در اکثر مواقع با تجویز آنتی بیوتیک‌های خوراکی یا وریدی، مشکل به طور کامل برطرف می‌شود.

عفونت لیفت سینه

اسکار در محل برش جراحی لیفت سینه

اسکار نیز یکی دیگر از عوارض بعد از عمل لیفت سینه است که کاملا طبیعی بوده وجای نگرانی ندارد؛ پزشک ممکن است برای درمان جای زخم باقی مانده، درمان با لیزر را توصیه کند که تقریباً 8 هفته، پس از جراحی سینه شروع شود. مطمئن شوید که توصیه های جراح پلاستیک خود را برای درمان اسکار دنبال می کنید. تاخیر در التیام زخم معمولاً در بیماران دارای اضافه وزن، افراد سیگاری یا کسانی که عفونت دارند، بیشتر است.

عدم تقارن در سینه ها بعد از عمل لیفت سینه

اکثر زنان به طور طبیعی و تا حدودی دارای عدم تقارن سینه هستند؛ عدم تقارن سینه ها پس از جراحی نیز تا حدودی قابل مشاهده است اما برخی از سینه ها ممکن است عدم تقارن بیشتری نسبت به سایرین داشته باشند. برای رفع این عارضه بعد از جراحی بالا کشیدن سینه، می‌توانید از پزشک متخصص خود کمک بگیرید.

خطر از دست دادن نوک پستان ها

خطر از دست دادن نوک سینه یکی از عوارض نادر بعد از جراحی بالا کشیدن پستان است که اغلب در افراد سیگاری رخ می دهد. این عارضه، ممکن است تمام یا بخشی از نوک سینه را تحت تاثیر قرار دهد.

نکروز چربی یا از بین رفت بافت چربی اطراف سینه

نکروز چربی پستان, یک التهاب غیر چرکی بافت چربی است، که در اثر اختلال در اکسیژن رسانی به سلول های چربی ایجاد می شود و در نهایت منجر به مرگ سلولی و نکروز چربی می شود. نادیده گرفتن توصیه های جراح و دستورالعمل مراقبت های بعد از عمل لیفت سینه، شما را در معرض خطر بیشتری از عوارض ترمیم زخم و سایر مشکلات قرار می دهد. اکثر عوارض جانبی ناشی از جراحی لیفت سینه در بیماران طی چند هفته یا چند ماه برطرف می شود.

احتمال بروز عوارض بعد از عمل لیفت سینه

هر عمل جراحی، چه از نظر ماهیت زیبایی و چه اصلاحی، مقدار مشخصی عوارض و خطرات احتمالی را به همراه دارد؛ اما توجه به دستورالعمل‌ های مراقبت قبل و بعد از عمل لیفت سینه، رعایت پروتکل‌ ها و استفاده از لباس‌ های توصیه‌ شده، می تواند مشکلاتی مانند نکروز، درد، کبودی و… را، به حداقل. در یک مطالعه، نرخ کلی عوارض بعد از عمل لیفت سینه تنها 19.5 درصد گزارش شده که عدد قابل توجهی نیست. برخی از عوارض جانبی و خطرات جزئی هستند؛ اما برخی دیگر می توانند بسیار جدی و حتی تهدید باشند؛ اما اکثر بیماران، جراحی لیفت سینه را به خوبی قابل تحمل می دانند.

منابع:

https://drcraigrubinstein.com

https://www.plasticsurgery.org

https://www.uofmhealth.org

دکتر وحید حریری متخصص پروتز سینه

متخصص جراحی سرطان پستان و جراحی زیبایی پستان

فلوشیپ جراحی پلاستیک دانشگاه علوم پزشکی تهران

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *