لوگو سایت دکتر حریری
دکتر وحید حریری جراح سینه
تزريق چربی به سینه

تزريق چربی به سینه

در حالی که اکثر بیماران، پروتز را برای افزایش سایز سینه خود انتخاب می کنند، اما امرزوه تکنیک های جدیدتر و گزینه های طبیعی تری برای انجام این کار، در دسترس هستند. پیوند چربی یا تزریق چربی به سینه، در سال 2023 به عنوان یک گزینه غیر تهاجمی، هیجان انگیز و طبیعی، برای بزرگ کردن سینه به شمار می رود؛ زیرا در اکثر مواقع بین 75% تا 80% چربی تزریق شده، حفظ می شود.

اگر میخواهید در مورد هزینه تزریق چربی به سینه و نحوه انجام این جراحی، اطلاعات بیشتری کسب کنید؛ تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

تزریق چربی به پستان یعنی چه؟

در این روش، به جای پروتز های سیلیکونی یا نمکی از چربی های بدن خود فرد، برای بزرگ کردن سینه و همچنین درمان مواردی مثل عدم تقارن سینه استفاده می شود. در عمل تزریق چربی به سینه، پزشک چربی را از یک یا چند ناحیه بدن شما با لیپوساکشن جمع آوری کرده؛ و به سینه های شما منتقل می کند.

اگر سینه ها دچار افتادگی در نوک پستان شده باشند؛ و با تزریق چربی به سینه این مشکل برطرف نشود، می توان جراحی لیفت سینه و یا ترکیب عمل لیفت و پروتز سینه همزمان را انجام داد.

این روش توسط مراکز بزرگ و معتبر دنیا تایید شده است، در زیر بخشی از متن clevelandclinic را می خوانید که بیان می کند روش تزریق چربی به سینه ایمن تر از پروتز پستان است:

A fat transfer breast augmentation poses fewer risks than augmentation with breast implants. You may also get a breast lift to firm up breasts that sag

آیا تزریق چربی به سینه خوب است؟

تزریق چربی به سینه می تواند نتیجه ای طبیعی و طولانی مدت، با کمترین برش و جای زخم محدود ایجاد کند. بزرگ کردن طبیعی سینه با پیوند چربی، نتایج بسیار متفاوتی در مقایسه با بزرگ کردن سینه با پروتز دارد. چربی می تواند باعث بزرگ شدن متوسط سینه و بهبود فرم آن شود. همچنین برای زنانی که از فرم بالای سینه خود شکایت دارند، تزریق چربی باعث پری بیشتر در آن ناحیه می شود.

تزریق چربی به سینه چگونه انجام می شود؟

عمل تزریق چربی به پستان با برداشت چربی از بدن شما، چه از یک ناحیه یا چند ناحیه آغاز می شود. اگر یک ناحیه دارای مقدار زیادی چربی اضافی باشد، ممکن است تنها از آن ناحیه چربی برداشته شود. نواحی بدنی که جراح شما برای برداشت چربی مورد نیاز، در نظر خواهد گرفت عبارتند از:

  • قسمت خارجی ران
  • شکم
  • پهلو
  • قسمت داخلی ران
  • زانو
  • ساق پا
  • بازو

در این روش، جراح از لیپوساکشن برای برداشت چربی از نواحی مختلف بدن استفاده می کند. پس از خارج کردن چربی مورد نیاز، تیم درمان از یک سانتریفیوژ برای تصفیه و تغلیظ بافت برداشته شده و حذف خون و آب از روغن استفاده خواهند کرد. سپس چربی تصفیه شده در سرنگ های کوچکی ریخته می شود و جراح با دقت بسیار، از این بافت چربی تصفیه شده برای فرم دهی سینه ها، استفاده می کند. معمولا این روش بین 5-3 ساعت به طول می انجامد و در نهایت ظاهری بسیار طبیعی را ایجاد می کند.

تزریق چربی به سینه بدون جراحی
چربی تصفیه شده برای تزریق به سینه

در اکثر مواقع تزریق چربی به سینه تحت بیهوشی عمومی انجام می شود؛ در موارد جزئی تر، پزشکان می توانند از بی حسی موضعی، همراه با داروهای آرامبخش استفاده کنند.

تزریق چربی به پستان مناسب چه کسانی است؟

از آنجایی که، در پیوند چربی به سینه به جای پروتز سینه سیلیکونی یا سالین، از چربی بدن خود بیمار برای بزرگ کردن پستان استفاده می شود، احتمال رد آن کمتر است. این بدان معناست که تزریق چربی به سینه، برای بسیاری از افراد قابل انجام است؛ و به ویژه می تواند برای افرادی که از سینه های خود ناراضی بوده؛ و دارای چربی اضافی در نواحی دیگر بدن خود هستند، مفید باشد.

تزریق چربی به سینه مناسب چه افرادی است
اصلاح فرم سینه های افتاده با تزریق چربی

اگر تحقیقات خود را انجام داده اید؛ و فکر می کنید که این روش ممکن است برای شما مناسب باشد، زمان آن رسیده است که با یک جراح پلاستیک مناسب مشورت کنید. دکتر وحید حریری جراح پستان و فلوشیپ جراحی زیبایی، دارای اعتبار، دانش، مهارت و تجربه لازم برای ایجاد نتایج مطلوب و در عین حال اولویت دادن به سلامت و ایمنی شما است.

کاندیدای مناسب افزایش سایز سینه با تزریق چربی:

معمولاً زنانی که به تازگی دوران شیردهی را پشت سر گذاشته‌اند، از این درمان برای اصلاح شکل و اندازه‌ی سینه‌هایشان استفاده می‌کنند. اما به طور کلی تمام خانم هایی که از اندازه، شکل و ظاهر کلی سینه‌های خود راضی نیستند، کاندیدهای مناسبی برای این عمل محسوب می شوند. از جمله کاندیدای مناسب برای تزریق چربی بهسینه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • زنانی که سیگار نمی‌کشند.
    • زنانی که می‌خواهند سینه‌هایشان کمی بزرگتر شوند.
    • زنانی که از نظر جسمی سالم هستند.
    • زنانی که در دوره بارداری یا شیردهی قرار ندارند.

آمادگی‌های لازم قبل از تزریق چربی به پستان:

  1. جراح دستورات لازم قبل از عمل را به شما می‌دهد، به سؤالاتتان پاسخ می‌دهد، سابقه‌ی بیماری‌هایتان را می‌پرسد و شما را معاینه می‌کند؛ تا مناسب بودن شرایط شما برای این عمل را بسنجد.
  2. حداقل 6 هفته قبل از جراحی پیوند چربی به سینه، باید سیگار کشیدن را ترک کنید.
  3. از مصرف آسپرین و داروهای ضد التهاب، مانند ایبوپروفن خودداری کنید.
  4. اگر دارویی خاصی مصرف می‌کنید، با جراح مشورت کنید؛ تا ببینید آیا باید قبل از عمل داروها را قطع کنید یا نه.
  5. در روز عمل، پوست خود را با محصولات ضد عفونی کننده تمیز کنید؛ یا حداقل صبح دوش بگیرید.
  6. از مصرف غذا و آب 8 ساعت قبل از عمل خودداری کنید.
  7. طلاق و جواهرات خود را در منزل بگذارید.
  8. آرایش و لاک ناخن خود را تمیز کنید.
  9. لباس‌های راحت و مناسب برای عمل را پوشیده و کفش‌های راحتی بپوشید.
  10. برای برگشت به منزل همراه داشته باشید.

تزریق چربی به سینه چه عوارضی دارد؟

عوارض تزریق چربی به پستان بسیار نادر است؛ و مدت بهبودی شما بعد از این عمل، عمدتاً به این بستگی دارد که پزشک شما از چند ناحیه چربی برداشت کرده است. احتمالاً، حداقل یک هفته در آن نواحی کبودی و تورم خواهید داشت؛ همچنین سینه‌ های شما ممکن است کبود و متورم شده باشند؛ اما در بیشتر موارد، درد کمی احساس می‌ کنید یا اصلاً درد ندارید.

درد بعد از پیوند چربی به سینه، می تواند تقریباً 2 هفته پس از جراحی ادامه یابد؛ در نهایت اکثر کبودی‌ ها و تورم‌ ها در عرض سه هفته از بین می روند. توصیه می شود از روز بعد از عمل تا حد امکان پیاده روی کنید؛ و بعد از 10 روز تا 2 هفته می توانید به ورزش و فعالیت های سبک بازگردید. سعی کنید به سینه ها فشار نیاورید، به پشت بخوابید و تا مدتی از فعالیت بیش از حد و بلند کردن اجسام سنگین،، خودداری کنید.

هزینه تزریق چربی به سینه 

روش بزرگ کردن سینه با انتقال چربی، کمتر از جراحی پروتز سینه انجام می شود؛ اما همچنان یک انتخاب رایج برای بزرگ کردن پستان است. با توجه به اینکه لیپوساکشن، جهت تامین چربی لازم معمولاً در چندین نواحی انجام می شود، هزینه تزریق چربی به سینه نسبت به بزرگ کردن سینه با پروتز، تفاوت چندانی ندارد.البته در موارد گرانی دلار و قیمت پروتز، این تفاوت قیمت تغییر می کند. توجه به این نکته مهم است، که رو‌ش تزریق چربی به پستان می تواند دوام بیشتری داشته باشد!

هزینه تزریق چربی به سینه
هزینه تزریق چربی به سینه

در روش بزرگ کردن پستان با چربی، امکان پارگی وجود ندارد؛ و همچنین نیازی به چندین بار تعویض در طول عمر بیمار نخواهد بود. این موارد نیز تاییدیه ای بر بصرفه تر بودن این روش نسبت به روش پروتز است!

جمع بندی

بزرگ کردن پستان با تزریق چربی به سینه، یک روش بسیار عالی است؛ که می تواند اندازه و شکل سینه ها را بهبود ببخشد و عدم تقارن آنها را اصلاح کند. هر چند هزینه پیوند چربی به پستان، تفاوت چندانی با پروتز سینه ندارد؛ اما به دلیل غیر تهاجمی بودن و داشتن دوره نقاهت کوتاه تر، محبوبیت بیشتری دارد.

بهترین جراح تزریق چربی به سینه، به طور خاص می تواند سینه های افتاده را اصلاح کند؛ شکل آن را بهبود بخشد و به شما کمک کند تا به فرم دلخواه دست پیدا کنید.

 

دکتر وحید حریری متخصص پروتز سینه

متخصص جراحی سرطان پستان و جراحی زیبایی پستان

فلوشیپ جراحی پلاستیک دانشگاه علوم پزشکی تهران

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *