لوگو سایت دکتر حریری
دکتر وحید حریری جراح سینه
سایز پروتز سینه

سایز پروتز سینه

بزرگ کردن سینه یکی از پرطرفدارترین عمل های جراحی زیبایی در بین زنان در جهان است. امروزه در 77 درصد از عمل های پروتز سینه از پروتز های سیلیکونی و در 23 درصد باقی مانده از پروتز های آب نمکی استفاده می کنند. با این حال، موفقیت در روش های پروتز سینه به انتخاب اندازه مناسب ایمپلنت نیز بستگی دارد. امروزه جراحان پلاستیک، پیشرفته ترین روش های بزرگ کردن سینه را ارائه می دهند. پروتز ها در طیف وسیعی از اشکال، اندازه ها و جنس ها هستند. بنابراین اگر تصمیم گرفته اید که می خواهید پروتز سینه را انجام دهید، یکی از اولین مواردی که باید در نظر بگیرید بهترین اندازه یا سایز پروتز سینه برای بدن شما است. که در این مقاله تلاش کرده ایم انواع سایز پروتز سینه با برندهای مختلف را برای شما مورد بررسی قرار دهیم.

مشاوره تلفنی پستان با دکتر حریری

انتخاب سایز پروتز سینه بر اساس چه معیارهایی است؟

انواع سايز پروتز سينه بر طبق واحد اندازه گیری سی سی (CC) تعریف می شود. زنان مختلف برای افزایش حجم سینه به اندازه یک فنجان به پروتزهایی با اندازه‌ های متفاوت نیاز دارند، زیرا این به اندازه‌ گیری اطراف قفسه سینه‌ مربوط می‌ شود. بنابراین اندازه سینه فعلی و اندازه مورد نظر شما مطمئناً هنگام در نظر گرفتن اندازه پروتز سینه مورد نیاز شما فاکتورهای مهمی هستند. البته، مهارت های جراح پلاستیک شما نیز یک عامل کلیدی در نتیجه نهایی است. بنابراین مشاوره اولیه شما در انتقال انتظارات شما به جراح بسیار مهم است و برای آن است که جراح پس از معاینه شما، سایز پروتز ایده آل شما را تعیین کند. با این حال، عوامل متعددی برای دستیابی به نتیجه عالی شما دخیل هستند:

  • وضعیت جسمانی

هنگامی که یک زن بزرگ کردن سینه را انتخاب می کند، فقط ظاهر نیست که باید در نظر گرفته شود، بلکه بدن او باید بتواند پروتز را به راحتی جاسازی کند. به عنوان مثال، ممکن است چربی بدن کافی نباشد تا روی یک پروتز بزرگ کشیده شود. در غیر اینصورت ممکن است موج دار شدن، افتادگی زودهنگام، و جابجایی نامناسب پروتز رخ دهد.

پروتز سينه سايز 85

  • سبک زندگی

انتخاب اندازه پروتز فقط در مورد این نیست که بین ظاهر طبیعی یا ظاهر سینه های بزرگ یکی را انتخاب کنید. سبک زندگی نقش مهمی در تعیین اندازه ایمپلنت سینه ایفا می کند. به عنوان مثال، اینکه یک زن چقدر فعال است، بچه دار شده یا نه و سن او، همه ملاحظات مهمی هستند. این به این دلیل است که زنان ورزشکار به اندازه پروتزی نیاز دارند که مانع از توانایی آنها برای دویدن یا شرکت در ورزش نشود.

  • بارداری و شیردهی

زنانی که هنوز بچه دار نشده‌ اند، باید تأثیر بالقوه نوسانات وزن بر روی ناحیه سینه و همچنین خطر بالقوه برای توانایی شیردهی را که قرار دادن پروتز می‌ تواند ایجاد کند، در نظر بگیرند.

  • سن

پوست و ماهیچه نیز با افزایش سن تغییر می کند و به ویژه فشار احتمالی ناشی از پروتز های سینه بزرگ باید در نظر گرفته شود.

نحوه ی انتخاب سایز پروتز سینه

قبل از بزرگ کردن سینه، بسیار مهم است که شکل طبیعی بدن خود را در نظر بگیرید که شامل قد، وزن، عرض سینه و شانه، طول تنه، پهنای باسن، اندازه سینه و سطح چربی بدن است. جراح شما ابعاد سینه های طبیعی شما را اندازه گیری می کند و ضخامت بافت سینه را ارزیابی می کند. چیزی که برای یک زن قدبلند، پهن یا گلابی شکل به نظر می رسد می تواند در یک زن کوچک و باریک با باسن باریک و سینه های طبیعی کوچکتر بسیار غیر طبیعی به نظر برسد. همچنین ممکن جراح سینه بین پروتز اشکی و گرد هم یکی را متناسب با بدن شما انتخاب کند.

كوچكترين سايز پروتز سينه

این امر منجر به محبوبیت فزاینده استفاده از پروتزهای کوچک سینه برای افزایش اندازه نیم فنجان، ایجاد ظاهر طبیعی تر و احساس راحتی برای زنان لاغر است. اگرچه پروتزهای کوچک همچنان خطر عوارض را به همراه دارند، اما عارضه آن ها بسیار کمتر است و بهبودی پس از عمل ممکن است سریعتر از پروتز های بزرگتر باشد. علاوه بر آن بزرگ شدن بیش از حد سینه ها می تواند منجر به درد پشت و گردن شود. همچنین متأسفانه، پروتزهای سینه بزرگ بیشتر توسط بدن پس زده می شوند و باعث سفت شدن پوست (انقباض کپسولی) می شوند.

انواع مدل ها و سایز پروتز سینه

عرض پایه پروتز بسته به شکل و اندازه آن می تواند متفاوت باشد و “پروفایل” یا برجستگی آن می تواند از “کم” تا “بسیار زیاد” متغیر باشد. البته توجه داشته باشید که برندها پروتزهای خود را متفاوت دسته‌ بندی می‌ کنند. پهنای پایه و برجستگی پروتز می‌ تواند به اندازه سایز پروتز تاثیر داشته باشد، زیرا پهنای پایه باید با عرض سینه مطابقت داشته باشد و برجستگی آن باید با مقدار پوست اضافی سینه مطابقت داشته باشد. بنابراین ارزیابی شکل کلی پروتز پستان بسیار مهم است. ما در یک مقاله جداگانه انواع مدل پروتز سینه را معرفی و توضیح داده ایم برای دریافت اطلاعت دقیق در این باره پیشنهاد می کنم بر روی متن لینک داده شده کلیک کنید.

انواع سایز پروتز سینه

جراحان پلاستیک مانند تولید کنندگان سوتین با اندازه فنجان سروکار ندارند. آنها در سانتی متر مکعب (سی سی) کار می کنند که اندازه گیری دقیق تری است. این به نوبه خود به دقیق تر شدن نتیجه نهایی کمک می کند. به عنوان یک دستورالعمل کلی، 250 سی سی معادل یک فنجان است. اندازه پروتز سینه معمولاً از حدود 125 سی سی تا 1200 سی سی متغیر است. عرض پایه پروتز از حدود 7.4 سانتی متر تا 17.2 سانتی متر متغیر است، بنابراین بر اندازه آن نیز تأثیر می گذارد.

سایزهای پروتز منتور

رضایت بیمار در یک عمل زیبایی مانند جراحی پروتز سینه توسط یک جراح ماهر زمانی حاصل می شود که انتخاب صحیح پروتز و اندازه آن انجام شود. تکنیک‌ های اندازه‌ گیری با دقت بالا برای تعیین مناسب‌ ترین اندازه پروتز سینه که با آناتومی منحصر به‌ فرد سینه و الزامات زیبایی‌ شناسی شخصی بیمار مطابقت دارد، ضروری است.

سیستم اندازه‌ گیری پروتز منتور شامل 18 عدد سایزر منحصر به‌ فرد (9 عدد برای هر سینه) است که برای ارائه پیش‌ نمایش بسیار دقیق از اندازه سینه مورد نظر طراحی شده‌ اند. با کمک این سیستم اندازه گیری، جراح سینه می تواند 24 حجم مختلف از 150 سی سی تا 775 سی سی را شبیه سازی کند. این فرآیند بیمار را درگیر می کند و مشارکت او را در انتخاب اندازه نهایی تضمین می کند. هنگامی که از چنین سیستم اندازه گیری پیشرفته استفاده می شود، میزان رضایت بیمار معمولاً بالاتر خواهد بود. بیش از 80 درصد جراحان پس از استفاده از این سیستم نتایج موفقیت آمیزی را گزارش داده اند.

انواع سایز منتور

  • سایزر پروتز مموری ژل

این سایزر را می توان در حین عمل جراحی برای تعیین شکل و اندازه مناسب پروتز سینه استفاده کرد. سایزرهای موجود در این محدوده با تمامی محصولات پروتز MemoryGel سازگار هستند.

سایز پروتز منتور

  • سایزرهای استریل پروتز سالین

سایزر های حجم دهنده سالین را می توان در حین عمل استفاده کرد. این سایزر در ابعاد مختلف برای سازگاری با طیف وسیعی از محصولات پروتز سالین منتور موجود است. همچنین خاصیت ارتجاعی و یکپارچگی بالای دستگاه باعث می شود تا دقت بالایی در نتایج حاصل شود.

سایزهای پروتز سینه موتیوا

اندازه پروتز سینه متناسب با آناتومی و اهداف هر بیمار است. سایز پروتز های سینه موتیوا از 105 سی سی تا 1050 سی سی متغیر است و نتایج بسیار متفاوتی برای بیماران مختلف ایجاد می کند.

بهترين سايز پروتز سينه چه سایزی است؟

هنگامی که اندازه پروتز سینه خود را انتخاب می کنید، باید حجم و شکلی را انتخاب کنید که به بهترین وجه متناسب با بدن منحصر به فرد و اهداف شما باشد. با این حال، رایج ترین سایز پروتز سینه در محدوده 500-300 سی سی هستند. ایمپلنت 400 سی سی رایج ترین پروتز مورد استفاده است اما قبل از انتخاب سایز پروتز سینه، فاکتورهای مختلفی وجود دارد که خانم ها باید در نظر بگیرند. پروتز با اندازه یکسان در هر خانمی همان نتیجه را نخواهد داشت. هر فردی تیپ بدنی و هیکل متفاوتی دارد و یک پروتز 350 سی سی ممکن است در خانم هایی با هیکل کوچک بسیار بزرگ به نظر برسد، اما در خانم هایی با هیکل بزرگتر فقط افزایش سایز متوسطی ایجاد کند.

بهترین سایز پروتز سینه

بزرگترین سایز پروتز سینه چند است؟

پروتز های بزرگ معمولاً در محدوده 600-700 سی سی هستند. با این حال، بزرگ ترین سایز پروتز سینه بسیار فراتر از این است و به 1200 سی سی می رسد.

جمع بندی

شما می توانید با دیدن تصاویر قبل و بعد از عمل پروتز سینه و توجه به زنانی با فرم بدنی مشابه شما را دارد تصور کنید که کدام سایز پروتز سینه برای شما ایده آل است. در نهایت مواردی که به بهترین وجه با ظاهر دلخواه شما مطابقت دارند را می توان در مشاوره جراحی زیبایی با پزشک خود مطرح کرد. اما موارد فوق فقط به عنوان راهنمایی برای مشاوره فردی جراحی پلاستیک در نظر گرفته شده است. درنهایت دکتر وحید حریری، جراح متخصص پروتز سینه، ارزیابی عمیقی از شرایط کنونی برای دستیابی به بهترین ظاهر دلخواه شما با بهترین سایز سینه انجام خواهد داد.

منابع:

https://www.calgarysurgery.com

https://www.williambrunomd.com

https://www.brisbaneplasticsurgery.com

https://cosmeticplastics.com

https://www.harleymedical.co.uk

 

دکتر وحید حریری متخصص پروتز سینه

متخصص جراحی سرطان پستان و جراحی زیبایی پستان

فلوشیپ جراحی پلاستیک دانشگاه علوم پزشکی تهران

2 دیدگاه دربارهٔ «سایز پروتز سینه»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *