لوگو سایت دکتر حریری
دکتر وحید حریری جراح سینه
مدت زمان عمل پروتز سینه

مدت زمان عمل پروتز سینه

مدت زمان عمل پروتز سینه یکی از سوالات اصلی افرادی است که می خواهند عمل پروتز سینه انجام بدهند، چون زمانبندی روز عمل برای آنها مهم است. قدم اول برای انجام جراحی پروتز سینه (Breast Implant Surgery)، انتخاب یک جراح متخصص پروتز سينه مناسب است. پس از انجام تحقیقات و انتخاب جراح مورد نظر بایستی مراحل پذیرش و تکمیل مدارک را طی کنید. همچنین آزمایشات مربوطه را انجام دهید و خود را برای عمل آماده کنید. با توجه اهمیت مدت زمان کل پروسه عمل، در این مقاله به آن می پردازیم.

مرحله پذیرش و تکمیل مدارک

قبل از هر جراحی زیبایی، پیدا کردن یک جراح پلاستیک آموزش دیده، حاذق و با تجربه بسیار مهم است. شما می توانید با دکتر وحید حریری جراح پستان و فلوشیپ جراحی زیبایی در مورد انتظارات خود از جراحی مشورت کنید و از ایشان بازخورد بگیرید. پس از ویزیت توسط پزشک و تصمیم قطعی برای جراحی به راحتی می توانید مراحل تکمیل مدارک را طی کنید.

مرحله مشاوره پزشکی و آمادگی

در مشاوره های قبل از عمل، توسط پزشک معاینه می شوید و می توانید درمورد نتایج بعد از عمل با ایشان مشورت کنید. با توجه به سایز فعلی سینه ها و سایز سینه مورد نظر، نوع پروتز سینه تعیین می گردد. لازم است قبل از عمل برای انجام آزمایشات چکاپ که پزشکتان درخواست می کند وقت تعیین کنید و آن ها را انجام دهید. همچنین ممکن است از شما بخواهند ماموگرافی اولیه انجام دهید. توصیه می شود زمانی را در نظر بگیرید که عصر قبل از جراحی یا صبح روز جراحی دوش بگیرید و تا 1 ساعت قبل از عمل به بیمارستان یا کلینیک مراجعه کنید.

عمل پروتز سینه چقدر زمان می برد

مدت زمان عمل پروتز سینه در اتاق عمل

مراحل انجام عمل پروتز سینه کوتاه است و احتمالاً مدت زمان عمل پروتز سینه حدود 2-1 ساعت طول می کشد.

مدت زمان ماندن در ریکاوری

پس از جراحی با توجه به نظر پزشک در اتاقی به نام ریکاوری (Recovery) تحت نظر خواهید بود تا اثر داروهای بیهوشی از بین برود و از عملکرد مناسب سیستم های مختلف بدن اطمینان حاصل شود. مدت زمان ماندن در اتاق ریکاوری با توجه به شرایط جسمی شما توسط پزشک متخصص تعیین می گردد. پس از اینکه هوشیاری به سطح نرمال برسد، به بخش منتقل می شوید.

مدت بستری

عمل بزرگ کردن سینه با پروتز، یک عمل سرپایی است و نیاز به بستری طولانی مدت ندارد. معمولا تنها چند ساعت در بخش بستری می شوید و درصورت مطلوب بودن شرایط و وضعیت جسمانی مناسب مرخص می شدید. اما بعضی بیماران ممکن است به مدت 1 شب در بیمارستان بستری شوند.

مدت نقاهت یا بهبودی بعد از عمل

شرایط جسمانی هر زن متفاوت است و زمان بهبودی می تواند متفاوت باشد. عوامل مختلفی مانند اندازه و نوع پروتز، محل قرارگیری آن و حتی مهارت جراحی پزشک می تواند بر زمان بهبودی تأثیر بگذارد.

اکثر بیماران، بیهوشی عمومی دریافت خواهند کرد. اما برخی پزشکان ممکن است از بی حسی موضعی استفاده کنند. در هرصورت 48-24 ساعت پس از عمل نباید رانندگی کنید و نیاز به یک همراه دارید که شما را به منزل برساند.

مدت نقاهت عمل پروتز سینه

اگرچه زمانی جراحی بزرگ کردن سینه نیاز به زمان قابل توجهی برای بهبودی داشت، اما امروزه بیماران اغلب می توانند مدت کوتاهی پس از عمل به سر کار بازگردند. برای کاهش تورم و درد، می‌توانید در ۴۸ ساعت اول پس از عمل، در حالت درازکش بخوابید. همچنین باید 3-2 هفته پس از جراحی بزرگ کردن سینه، فعالیت‌های شدید را کاهش دهید.

بهبودی کامل پس از عمل جراحی پروتز سینه معمولاً بین 6-4 هفته طول می‌کشد.

جمع بندی

افزایش سایز سینه با پروتز سینه یک روش جراحی است که نیاز به آمادگی قبل و بعد از جراحی دارد. مانند هر عمل جراحی، مراقبت از بدن و گوش دادن به توصیه های پزشکی برای داشتن یک نتیجه موفقیت آمیز بسیار مهم است. برای موفقیت آمیز بودن عمل پروتز انتخاب جراح متخصص پروتز سینه بسیار مهم است که باید مد نظر بگیرید.

به طور کلی مدت زمان عمل پروتز سینه چندان زمان بر نیست و دوره نقاهت کوتاهی دارد.

دکتر وحید حریری متخصص پروتز سینه

متخصص جراحی سرطان پستان و جراحی زیبایی پستان

فلوشیپ جراحی پلاستیک دانشگاه علوم پزشکی تهران

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *