لوگو سایت دکتر حریری
دکتر وحید حریری جراح سینه
بارداری بعد از ماموپلاستی

بارداری بعد از ماموپلاستی

در حالی که بسیاری از زنان علاقه مند به عمل ماموپلاستی پس از بچه دار شدن هستند، برخی دیگر ممکن است به فکر باردار شدن پس از کوچک کردن سینه باشند. کوچک کردن سینه یک روش عالی برای فرم دادن سینه ها برای کاهش اندازه و شکل سینه های طبیعی زنان است که آن را به یکی از محبوب ترین جراحی های زیبایی تبدیل می‌کند که امروزه انجام می‌شود. با توجه به انتخاب بیشتر زنان در مراحل اولیه زندگی، موضوع بارداری پس از ماموپلاستی غیرعادی نیست. بنابراین ما در این مقاله بررسی می‌کنیم که آیا بارداری بعد از ماموپلاستی امکان دارد یا خیر.

آیا بارداری بعد از ماموپلاستی امکانپذیر است؟

عمل ماموپلاستی یکی از محبوب‌ ترین عمل‌ های زیبایی سینه است که هر ساله انجام می‌شود و برخی از بالاترین میزان رضایت بیماران را دارد. برداشتن بافت اضافی پستان با جراحی، بسیاری از زنان را از ناراحتی قابل توجهی از جمله درد کمر، شانه و گردن گرفته تا احساس ناامنی یا شک و تردید رها کرده است. بنابراین شکی نیست که این روش برنده است، اما زنانی که قصد دارند در آینده مادر شوند، اغلب در مورد بهترین زمان برای جراحی ماموپلاستی فکر می‌کنند.

شیردهی و بارداری بعد ماموپلاستی

ما سوالات زیادی می‌شنویم: چه مدت بعد از جراحی باردار شدن بی خطر است؟ بارداری چگونه بر کاهش سینه تاثیر می‌گذارد؟ آیا شیر دادن یک گزینه است؟ پاسخ این است که هر بیمار نیازهای متفاوتی دارد، به این معنی که تعریف “بهترین زمان” تا حدودی به شما بستگی دارد. در اینجا چند واقعیت وجود دارد که خیال شما را راحت می‌کند و به شما در تصمیم گیری در مورد زمان کمک می کند:

  • از آنجایی که بارداری می‌تواند تأثیر چشمگیری بر بدن داشته باشد، بهتر است حداقل سه ماه پس از کاهش اندازه سینه صبر کنید تا باردار شوید. این امر بهبودی کافی برش های داخلی و خارجی را تضمین می‌کند و خطر عوارض در طول فرآیند بهبودی را کاهش می‌دهد.
  • در دوران بارداری، هورمون ها تغییر می‌کنند و باعث رشد سینه می‌شوند. در حالی که این نوسانات اندازه موقتی هستند و اندازه سینه های قبل از بارداری شما به طور کلی باید برگردد، شکل سینه های شما ممکن است تا حدودی تغییر کند.
  • عوامل فردی و ارثی مانند خاصیت ارتجاعی پوست می‌تواند بر افتادگی پس از بارداری تأثیر بگذارد. اگرچه نمی‌توانیم با قطعیت اثرات بارداری و زایمان را بر سینه‌ های بیمار پیش‌ بینی کنیم، اما بسیاری از زنان از نتایج جراحی خود پس از زایمان رضایت کامل دارند. برای کسانی که تغییراتی را تجربه می‌کنند که می‌خواهند بعدا اصلاح شوند، جراحی لیفت سینه ممکن است گزینه‌ ای مناسب باشد.

دکتر وحید حریری جراح پستان و فلوشیپ زیبایی سینه، مفتخر هستند که مجموعه ای از روش های جراحی را برای کمک به افراد در بهبود ظاهر بدن خود ارائه می دهند. زنانی که قبلاً تحت عمل ماموپلاستی قرار گرفته‌ اند و نگران تأثیر بارداری بر نتایج خود هستند، می‌توانند با برنامه‌ ریزی مشاوره با ایشان اطلاعات بیشتری کسب کنند.

ماموپلاستی بعد از بارداری بهتر است یا قبل از بارداری

اگر بعد از ماموپلاستی باردار شوید، دنیا پایان ندارد. سینه‌ های شما ممکن است در طول بارداری و بعد از آن دچار تغییراتی شوند، و برای برخی از زنان، سینه‌ های آن‌ ها پس از به دنیا آمدن فرزند به حالت عادی باز می‌گردد. در صورت امکان، توصیه می‌شود برای انجام عمل ماموپلاستی تا پایان بارداری صبر کنید تا نتایج شما دائمی تر شود. بارداری بعد از ماموپلاستی نتیجه بهتری نسبت به قبل از بارداری خواهد داشت.

اثرات ماموپلاستی بر شیردهی

اگرچه انتظار می‌رود صبر کردن تا پایان بچه‌ دار شدن قبل از انجام ماموپلاستی کاهشی یا انتخابی ارجح باشد، اما این تنها انتخاب شما نیست. چند نکته وجود دارد که باید قبل از انجام ماموپلاستی در نظر بگیرید:

  • روش ماموپلاستی که انتخاب می‌کنید می‌تواند بر شیردهی آینده شما تأثیر بگذارد، بنابراین حتماً از جراح خود در مورد گزینه‌ها سؤال کنید. اگر نوک پستان شما در حین جراحی برداشته شود و به یک سینه بازسازی شده پیوند زده شود، ممکن است تولید شیر به دلیل آسیب احتمالی به اعصاب یا مجاری شیر محدود شود.
  • اکثر زنانی که نوک سینه و آرئول سالمی دارند می‌توانند به نوزادان خود شیر دهند. اگر ثابت شود شیردهی دشوار است، تعدادی مکمل و روش در دسترس برای کمک به افزایش عرضه شیر وجود دارد.
  • زنانی که قبل از ماموپلاستی کاهشی شیر می‌دادند، شانس بیشتری برای شیردهی موفق بعد از عمل نسبت به زنانی که قبلاً هرگز شیر نداده‌ اند، دارند.
  • اگر مشکلات شیردهی ایجاد شود، ممکن است به راحتی انگشت خود را به سمت این عمل نشانه بگیرید. با این حال، حتی زنانی که سینه‌ هایشان تغییر نیافته است، به دلایل مختلفی ممکن است در شیردهی با مشکل مواجه شوند.

اثرات ماموپلاستی بر شیردهی

آیا ماموپلاستی باعث کاهش میزان شیردهی می شود؟

بسیاری از زنانی که سینه‌ های خود را کوچک یا بزرگ کرده‌ اند، با موفقیت به نوزادان خود، حتی دوقلوها، شیر می‌دهند. گفتنی است، اگر به فکر انجام ماموپلاستی هستید و در مورد شیردهی نگرانی دارید، حتماً قبل از جراحی این موضوع را با جراح پلاستیک خود در میان بگذارید. در حالی که بخش بزرگی از بافت غدد به طور معمول در طول جراحی حفظ می‌شود و غدد شیر را فعال می‌کند، خوب است پزشک شما این را بداند. بسیاری از زنانی که تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند، می‌توانند – حداقل تا حدی – پس از عمل خود شیر دهند. با این حال، مهم است که بپذیریم که خطر از دست دادن این توانایی وجود دارد.

بعد از انجام ماموپلاستی امکان شیردهی وجود دارد؟

خبر خوب این است که بسیاری از جراحان پلاستیک می‌توانند مقدار قابل توجهی از بافت غده را در حین جراحیماموپلاستی حفظ کنند و غدد شیر را دست نخورده باقی بگذارند تا به درستی کار کنند. اکثر زنان پس از کاهش می‌توانند با موفقیت شیر تولید کنند و نتایج مثبت جراحی را حفظ کنند. اما توجه به این نکته مهم است که، صرف نظر از اینکه جراح چقدر ماهر باشد، باز هم خطری وجود دارد که نتوانید پس از آن شیر بدهید – و اینکه همه زنان نمی‌توانند با موفقیت شیر بدهند، خواه عمل سینه انجام داده باشند یا نه.

اثرات ماموپلاستی بر سینه زنان

برای زنانی که به دلیل درد پشت و شانه یا دلایل زیبایی از سینه های خود ناراضی هستند، جراحی کوچک کردن سینه می تواند مناسب باشد. اما اگر بچه دار شدنشان تمام نشود چه؟ آیا انجام این روش در صورت وجود احتمال باردار شدن عاقلانه است؟ پاسخ به این سوالات دشوار است و برای هر زن متفاوت است. با این حال، اگر بعد از کاهش باردار شدید، نگران نباشید. کاهش اندازه سینه ها شما به هیچ وجه بر بارداری شما تأثیر نمی‌گذارد و روش های جراحی پلاستیک همیشه در دسترس هستند.

اثرات ماموپلاستی بر سینه زنان

جمع بندی

ماموپلاستی سینه یک جراحی زیبایی سینه محبوب است که از نظر رضایت بیماران رتبه بالایی دارد. کوچک کردن سینه نه تنها اندام متناسب تری ایجاد کند، بلکه می تواند به زنان کمک کند سبک زندگی فعال تری داشته باشند. از آنجایی که فاکتورهای مختلفی می‌توانند بر فرزندآوری بعد از جراحی ماموپلاستی تأثیر بگذارند، پاسخ ساده ای برای این سؤالات وجود ندارد و صحبت حضوری با یک جراح سینه واجد شرایط درمورد بارداری بعد از ماموپلاستی بسیار مهم است.

دکتر وحید حریری متخصص پروتز سینه

متخصص جراحی سرطان پستان و جراحی زیبایی پستان

فلوشیپ جراحی پلاستیک دانشگاه علوم پزشکی تهران

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *