لوگو سایت دکتر حریری
دکتر وحید حریری جراح سینه
بهترین سن عمل پروتز سینه

بهترین سن عمل پروتز سینه

اگرچه کاشت پروتز سینه، یکی از محبوب ترین عمل های جراحی زیبایی است، که در سراسر جهان انجام می‌شود؛ اما یکی از مواردی که باید قبل از جراحی پروتز سینه به آن فکر کنید، این است که آیا سن شما برای این جراحی مناسب است یا خیر.

هر سال، جراحان پلاستیک در سراسر دنیا، صدها عمل بزرگ کردن سینه را بر روی زنان 18 تا 70 ساله انجام می‌دهند. اما آیا عدد دقیقی برای بهترین سن پروتز سینه وجود دارد؟ در این مقاله به جزئیات برخی از عواملی که باید در مورد سن مناسب برای انجام جراحی ایمپلنت سینه فکر کنید، خواهیم پرداخت.

سن مناسب برای پروتز کردن سینه چه سنی است؟

با وجود اینکه بانوان در طیف گسترده سنی، بین 18 تا 70 سال اقدام به انجام این نوع جراحی می‌کنند، اما تجربه نهایی هر فرد می‌تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد؛ در واقع، برای دستیابی به یک نتیجه عالی، بازه زمانی ایده‌آل برای ایمپلنت سینه، بین 18 تا 50 سالگی است.

این گروه سنی به طور ذاتی، از شانس بیشتری برای تجربه یک جراحی موفق برخوردار هستند؛ از سوی دیگر، افراد مسن‌تر، به خصوص آنهایی که از مرز 50 سالگی عبور کرده‌اند، شاهد روند بهبودی به مراتب کندتر و طولانی‌تری خواهند بود؛ علاوه بر این، خطر بروز عوارض جانبی پس از جراحی نیز در این سنین افزایش می‌یابد.

 سن مناسب عمل پروتز سینه

آیا جراحی پروتز سینه محدودیت سنی دارد؟

انجام پروتز سینه محدودیت سنی خاصی ندارد، و هر خانمی می تواند بعد از 18 سالگی این جراحی را انجام دهد؛ اما به خانم‌هایی که در آینده نزدیک برنامه بارداری دارند، اکثراً توصیه می‌شود کاشت پروتز سینه را تا زمان زایمان و شیردهی به تعویق بیندازند. این موضوع، به این دلیل نیست که ایمپلنت‌ها با شیردهی و بارداری تداخل دارند، بلکه دلیل اصلی آن، تغییرات احتمالی در شکل و اندازه سینه‌ها، بعد از بارداری است.

در دوران بارداری و شیردهی، سینه‌هابزرگتر از حالت عادی خود هستند؛ این افزایش سایز باعث کشیده شدن پوست شده، و بعد از عبور از این دوره، سینه‌ها به حالت اولیه خود باز نمی‌گردد و ممکن است کوچکتر به نظر برسدبنابراین، بهترین سن عمل پروتز سینه برای خانم‌هایی که قصد بارداری دارند، بعد ازدوران شیردهی است.

خانم‌هایی که جراحی پروتز سینه را قبل از بارداری تجربه کرده‌اند، اغلب بعد از بازگشت به فرم قبلی بدن، شاهد افتادگی بیشتر سینه‌های خود هستند؛ این اتفاق ممکن است شما را مجبور به، جراحی ترمیمی برای لیفت سینه و رفع افتادگی سوق دهد. این موضوع نه تنها هزینه‌های اضافی را به دنبال دارد، بلکه به معنای صرف مجدد زمان، برای ریکاوری بعد از عمل، نیز خواهد بود؛ بنابراین، با صبوری و انتظار تا بعد از بارداری برای انجام پروتز سینه، می‌توانید از اثربخشی طولانی‌تر آن بهره‌مند شوید و نیازی به اعمال اصلاحی توسط جراح نخواهید داشت.

بهترین زمان برای کاشت ایمپلنت سینه: زمانی که شما آماده اید!

برخلاف تصور رایج، سن دقیق برای کاشت ایمپلنت سینه وجود ندارد؛ بهترین زمان، وقتی است که شما از نظر عاطفی و جسمی برای این امر آماده باشید؛ این آمادگی می‌تواند در اوایل دهه 20 زندگی، بعد از بچه‌دار شدن و یا حتی در سنین بالاتر اتفاق بیفتد.

بلوغ شما در مورد کاشت ایمپلنت، از سن تقویمی شما اهمیت بیشتری دارد؛ این بلوغ شامل بلوغ عاطفی و بلوغ جسمانی می‌شود.

  • بلوغ عاطفی: باید درک روشنی از اهداف و انتظارات خود از جراحی داشته باشید و از نظر احساسی برای مقابله با دوران نقاهت و تغییرات ظاهری آماده باشید.
  • بلوغ جسمانی: سینه‌ها باید به طور کامل رشد کرده باشند؛ به عنوان مثال، رشد سینه‌ها در برخی از زنان ممکن است تا اوایل دهه 20 طول بکشد؛ انتظار تا تثبیت کامل سینه‌ها قبل از جراحی، در رسیدن به نتایج مطلوب و ماندگار، کمک می‌کند.

بنابراین، اگر زنی جوان هستید که سینه‌هایتان هنوز در حال رشد است، و یا اگر قصد بارداری و شیردهی در آینده را دارید، بهتر است، برای کاشت ایمپلنت صبر کنید.

در نهایت، به یاد داشته باشید که هیچ بازه زمانی مشخصی برای انجام این عمل وجود ندارد؛ شما در هر سنی که احساس آمادگی کنید، می‌توانید برای داشتن ظاهری دلخواه اقدام کنید.

گرفتن نتیجه بهتر از پروتز

اگرچه جراحی ایمپلنت سینه، در طیف وسیعی از سنین، بین 18 تا 70 سالگی، رواج دارد، اما نتایج نهایی برای همه افراد یکسان نخواهد بود؛ بهترین سن برای کسب نتیجه عالی، از این جراحی، بین 18 تا 50 سالگی است.

به‌طورکلی، در این بازه سنی، سطح هورمون‌ها در بدن زنان نسبتاً ثابت است، و این ثبات به کاهش احتمال عوارض جانبی و ایجاد ظاهری طبیعی بعد از عمل کمک می‌کند. علاوه‌براین، پوست در این سنین خاصیت ارتجاعی خود را حفظ می‌کند و به مرور زمان شل نمی‌شود؛ این موضوع به جلوگیری از افتادگی ایمپلنت و حفظ ظاهر مطلوب آن در طول زمان کمک می‌کند.

دلیل دیگر کسب نتیجه بهتر در این بازه سنی، داشتن فعالیت بدنی بیشتر و سبک زندگی سالم‌تراست؛ این موضوع به بهبود سریع‌تر دوران نقاهت و کاهش خطر ابتلا به عفونت، کمک بسیاری می‌کند.

ارتباط جنس پروتز و سن مناسب برای پروتز سینه

انجام جراحی ایمپلنت سینه، پس از 18 سالگی قانونی است، اما نوع پروتز قابل انتخاب شما محدود خواهد بود؛ طبق استانداردهای FDA، پروتزهای سالین، از سن 18 سالگی و به بالا قابل استفاده هستند، و استفاده از پروتزهای سلیکونی برای زنان بالا 22 سال مجاز است. بنابراین، اگر تمایل به استفاده از پروتزهای سیلیکونی دارید، بهترین سن برای عمل روتز سینه،22 سالگی به بالا است.

FDA معتقد است، زنان بالای 22 سال آمادگی جسمانی و بلوغ ذهنی لازم، برای درک و مدیریت عوارض احتمالی پروتزهای سیلیکونی را دارند؛ البته  در نهایت، انتخاب نوع پروتز مناسب، با توجه به شرایط و ویژگی‌های فردی شما، و توسط جراح پلاستیک مجرب تعیین خواهد شد.

آیا 30 سالگی برای کاشت سینه زیاد است؟

به گفته سایت johnparkmd پروتز سینه سالین برای زنان 18 سال و بالاتر تایید شده است، در حالی که پروتز سیلیکونی برای زنان 21 سال و بالاتر، مورد تایید است. اکثر زنانی که جراحی پروتز سینه را انتخاب می‌کنند، بین 35 تا 50 سال، هستند؛ با این حال، انجام جراحی پروتز سینه در دهه 20 یا اوایل دهه 30، می تواند مزیت های بیشتری به همراه داشته باشد.

آیا یک فرد 40 ساله می تواند پروتز سینه کند؟

به گفته سایت www.careplasticsurgery.com بزرگ کردن سینه در 40 سالگی، راهی عالی برای جوانسازی و بازیابی بدن شما، پس از افزایش سن، کاهش وزن یا بارداری است.

بهترین سن جراحی ایمپلنت سینه

نتیجه گیری 

انتخاب سن مناسب برای جراحی پروتز سینه، تصمیمی مهم است، که می‌تواند بر نتایج نهایی و تجربه کلی شما از این عمل تاثیرگذار باشد؛ طبق آمار انجمن جراحان پلاستیک آمریکا (ASPS)، بیشترین تعداد جراحی‌های ایمپلنت سینه در زنان بین 30 تا 50 سال انجام می‌شود؛ با این حال، FDA کاشت پروتز سینه را برای زنان بالای 18 سال به شرط سلامت کلی و شرایط جسمانی مناسب مجاز دانسته است. عوامل متعددی در انتخاب بهترین سن عمل پروتز سینه نقش دارند، که مهم ترین آن ها عبارتند از: بلوغ جسمی، بلوغ عاطفی، اهداف و انتظارات و سلامت کلی بدن.

در نهایت، مشاوره با یک جراح پلاستیک مجرب در این زمینه، امری ضروری است؛ جراح با بررسی شرایط فردی شما، بهترین راهنمایی را، در خصوص مناسب بودن یا عدم مناسب بودن جراحی، و زمان مناسب برای انجام آن، ارائه خواهد داد.

آدرس مطب: میدان آرژانتین خیابان الوند روبروی بیمارستان کسری بن بست آریا پلاک ۲ ساختمان پزشکان آریا طبقه اول

شماره تماس مطب: 02188732902

منابع:

https://www.lakeshoreplasticsurgery.com

https://www.drvitenas.com

https://johnparkmd.com

https://www.careplasticsurgery.com

https://www.deserthillsplasticsurgery.com

 

دکتر وحید حریری متخصص پروتز سینه

متخصص جراحی سرطان پستان و جراحی زیبایی پستان

فلوشیپ جراحی پلاستیک دانشگاه علوم پزشکی تهران

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *