لوگو سایت دکتر حریری
دکتر وحید حریری جراح سینه
روش های کوچک کردن سینه

روش های کوچک کردن سینه

اگر در مورد بزرگی سینه های خود احساس نارضایتی می کنید و بزرگی آن باعث ایجاد مشکلاتی مانند کمردرد می شود، کوچک کردن سینه بهترین راه است. کوچک کردن سینه روش های مختلفی دارد که بصورت جراحی و غیرجراحی انجام می شود. آنچه که ما در این مقاله به آن خواهیم پرداخت روش جراحی کوچک کردن سینه یعنی ماموپلاستی سینه است. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

برای كوچك كردن سينه چه كنيم؟

مشاوره با یک جراح پلاستیک و ترمیمی ماهر که در زمینه پستان تخصص دارد اولین قدم ضروری است. دکتر وحید حریری جراح پستان و فلوشیپ جراحی زیبایی سینه، تخصص و مهارت منحصر به فردی در این زمینه دارند. شما و جراحتان در مورد وضعیت خود و آنچه برای نتیجه خود تصور می‌کنید صحبت خواهید کرد. تخصص جراح شما به شکل گیری انتظارات واقع بینانه کمک می‌کند تا بتوانید از نتایج خود راضی باشید. در ادامه ما به معرفی روش های جراحی و غیرجراحی کوچک کردن سینه برای شما خواهیم پرداخت.

راه های کوچک کردن سینه

زنان می‌توانند چندین گزینه طبیعی برای کوچک کردن سینه در نظر بگیرند یا تصمیم بگیرند که جراحی کوچک کردن سینه گزینه درستی است. اگر برخی گزینه های طبیعی را امتحان کرده اید و هیچ نتیجه ای ندیده اید، جراحی کوچک کردن سینه مثل ماموپلاستی کاهشی ممکن است گزینه شما باشد. که در ادامه در مورد آن برای شما توضیح خواهیم داد.

1. کوچک کردن سینه با جراحی

1. ماموپلاستی کاهشی

یکی از روش های کوچک کردن سینه، ماموپلاستی سینه است. جراحی کوچک کردن سینه مستلزم برداشتن پوست و بافت از سینه و به دنبال آن تغییر شکل و بالاکشیدن سینه برای ایجاد اندازه کوچکتر و متناسب‌ تر سینه است. بسیاری از زنان با تصمیم برای کوچک کردن سینه دست و پنجه نرم می‌کنند اما پس از گرفتن نتیجه دلخواه، آن را یکی از بهترین تصمیماتی می‌دانند که تا به حال برای خود گرفته اند.

کوچک کردن سینه با جراحی

جراحی کوچک کردن سینه که به آن ماموپلاستی کاهشی نیز گفته می‌شود، یک عمل جراحی زیبایی سینه است که می‌تواند اندازه سینه ها را کاهش دهد و شکل آنها را تغییر دهد. در حین عمل، نوک سینه های شما به موقعیت بالاتری روی سینه منتقل می‌شود. این کار معمولاً بدون برداشتن نوک پستان‌ ها و دوباره گذاشتن آنها انجام می‌شود.

مزایای جراحی کوچک کردن سینه

زنان به دلایل مختلف این جراحی را دنبال می‌کنند، اما همه با هدف افزایش کیفیت کلی زندگی خود و مزایای بسیار آن را انتخاب می‌کنند:

  • بهبود اعتماد به نفس

بسیاری از زنان می‌گویند که پس از کوچک کردن سینه، اعتماد به نفس بیشتری نسبت به خود دارند و در بدن خود راحت تر هستند.

  • خرید راحت تر

زنان اغلب گزارش می‌دهند که پیدا کردن لباس مناسب برای آنها بسیار آسان تر می‌شود و آنها می‌توانند تقریباً از هر فروشگاهی که می‌خواهند خرید کنند.

  • کمر آنها احساس بهتری دارد.

زنان تقریباً همیشه گزارش می‌دهند که داشتن سینه‌ های کوچک‌ تر به طور قابل توجهی کمردرد را کاهش می‌دهد و به آنها انرژی تازه‌ ای در طول روز می‌دهد.

  • سوتین ها درد ندارند.

تقریباً همه زنان با برداشتن وزن از سینه های خود، کاهش قابل توجهی در درد بند سوتین را تجربه می‌کنند.

  • به راحتی ورزش کردن

زنانی که از درد و ناراحتی ناشی از داشتن سینه های بیش از حد بزرگ ناامید شده اند، در نهایت می‌توانند به روشی که می‌خواهند ورزش کنند.

  • پوست احساس بهتری دارد.

برای خانم‌ هایی که سینه‌ های خیلی بزرگ دارند، تحریک پوست زیر سینه‌ ها شایع است. این به طور قابل توجهی پس از کوچک کردن سینه کاهش می‌یابد.

  • نفس کشیدن راحت تر

زنان با سینه‌ های کوچک‌ تر و متناسب‌ تر راحت تر نفس می‌کشند.

میزان ماندگاری جراحی كوچک كردن سينه چقدر است؟

زمان مناسب برای دانستن اندازه نهایی سینه‌ تان پس از جراحی کوچک کردن معمولاً بین سه تا شش ماه است که نتیجه نهایی یک سال پس از جراحی ثابت می‌شود. با پیشرفت روند بهبودی، شکل، اندازه و ظاهر کلی سینه بهبود می‌یابد و به نتیجه مطلوب بیمار ختم می‌شود. با پیروی از توصیه های جراح و دادن زمان کافی به بدن خود برای بهبودی، می‌توانید به نتایج طولانی مدتی برسید که کیفیت زندگی شما را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

میزان ماندگاری جراحی کوچک کردن سینه

هزینه جراحی کوچک کردن سینه

هزینه جراحی کوچک کردن سینه متفاوت است و شامل هزینه جراح، خدمات بیمارستان، اتاق عمل، بیهوشی، گارمنت پس از جراحی و غیره می شود. عواملی از قبیل اندازه سینه های شما، مسائل پزشکی و جراحی های قبلی نیز در نظر گرفته می شوند. این هزینه ها تا حد زیادی به مدت زمان درمان شما بستگی دارد که پس از مشاوره ارزیابی می شود. هنگام مقایسه قیمت ها صلاحیت جراح را در نظر بگیرید. برای اطلاع از هزینه عمل كوچك كردن سينه با بيمه ما بر روی متن لینک داده شده کلیک کنید چرا که در یک مقاله جداگانه بطور مفصل به این موضوع پرداخته ایم.

2. کوچک کردن سینه بدون جراحی

اگر می‌خواهید سایز سینه خود را کوچک کنید اما نمی‌خواهید مسیر جراحی را طی کنید، در ادامه این مقاله چند نکته در مورد چگونگی کاهش سایز سینه به طور طبیعی آورده شده است.

1. كوچك كردن سينه در خانه

برای جلوگیری از ناراحتی و افزایش تحرک، برخی از زنان جراحی را برای کاهش اندازه سینه خود انتخاب می‌کنند. با این حال، گزینه های کمتر تهاجمی برای کاهش سایز سینه وجود دارد که می‌توانید در خانه امتحان کنید.  اما مهم است که قبل از امتحان هر یک از این درمان های خانگی با پزشک خود صحبت کنید.

2. کوچک کردن سینه با ورزش (حرکات ورزشی برای کوچک کردن سینه)

برخی از تمرینات ورزشی می توانند در کوچک کردن سینه ها تاثیرگذار باشند:

  • تمرینات قدرتی

اگر می‌خواهید کمی سینه‌ هایتان را کوچک کنید و در عین حال کمی از مزایای آن بهره‌ مند شوید، تمرینات قدرتی راهی است که باید انجام دهید. تمرینات قدرتی نه تنها مقداری عضله اضافه می‌کند، بلکه می‌تواند بدن شما را تقویت کرده و چربی بسوزاند. برای هدف قرار دادن عضلات سینه، برخی از تمرینات شامل پرس نیمکت، مگس سینه و پرس شانه است. این حرکات ترکیبی هستند که عضلات زیر سینه‌ ها را اضافه می‌کنند تا ظاهری جذاب‌ تر به آن‌ ها بدهند. اگر سوالی دارید، با یک مربی شخصی صحبت کنید که می تواند به شما نکاتی را برای رسیدن به اهدافتان کمک کند.

  • شناکردن

شنا کردن یک تمرین موثر برای شما است که می‌توانید آن را امتحان کنید. شنا نه تنها یک ورزش قلبی عروقی عالی برای افزایش ضربان قلب است، بلکه ماهیچه های سینه ای شما را نیز تقویت می‌کند و بالاتنه شما را تقویت می‌کند، که می‌تواند ظاهر سینه های شما را تغییر دهد. حرکات سینه و پروانه به ویژه عضلات سینه شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، که می تواند کمی به شما کمک کند تا سینه هایتان را بالاتر بکشید و شکل دهید.

  • تمرینات فشاردادن

یک تمرین سریع که می‌توانید درست در کف اتاق نشیمن خود انجام دهید، فشار دادن است. آنها برای تقویت بازوها و سینه شما عالی هستند و ظاهری کامل و برجسته به شما می‌دهند. برای اینکه آن را سرگرم کننده تر کنید، هر هفته یک چالش به خود بدهید تا مقدار مشخصی را تکمیل کنید. از ساعت 10 در روز شروع کنید و با گذشت زمان به آرامی به سمت بالا بروید. در عرض چند ماه، تفاوتی در بالاتنه خواهید دید.

3. کوچک کردن سینه با رژیم غذایی

به گفته سایت www.anaono.com برای کوچک کردن سایز سینه ها سبک زندگی فعال داشته باشید. با گنجاندن یک رژیم غذایی سالم و ورزش در سبک زندگی‌ تان، نه تنها می‌تواند بر اندازه سینه‌ های شما تأثیر بگذارد، بلکه می‌تواند سلامت کلی شما را به شدت بهبود بخشد. این بدان معنا نیست که باید برای یک ماراتن تمرین کنید یا فقط سالاد بخورید. فعالیت‌ های ساده‌ ای مانند پیاده‌ روی روزانه، چند بار در هفته رفتن به باشگاه، یا تهیه غذا در خانه اولین قدم‌ های عالی هستند.

4. کوچک کردن سینه با بستن سوتین

به گفته سایت‌:

www.medicalnewstoday.com سوتین نمی‌تواند به‌ طور دائم اندازه سینه را تغییر دهد، اما سوتین‌ های کوچک‌ کننده می‌توانند ظاهر سینه‌ های کوچک‌ تر را ایجاد کنند. این سوتین ها شکل سینه را تغییر می‌دهند تا سینه ها صاف تر و بالاتر به نظر برسند. برخی از سوتین‌ های کوچک‌ تر نیز بندهای حمایتی بیشتری ارائه می‌دهند که ممکن است درد کمر و گردن را کاهش دهد.

روش های جدید کوچک کردن سینه بدون جراحی

روش‌های غیرجراحی کوچک کردن پستان رویکردی کمتر تهاجمی برای کاهش سایز سینه ارائه می‌دهند و مزایایی مانند حداقل زمان استراحت و خطرات کمتر را ارائه می‌دهند. این مقاله به بررسی گزینه‌ های مختلف غیرجراحی می‌پردازد که برای کسانی که قصد کوچک کردن سینه را دارند، در دسترس هستند. در حالی که روش‌ های غیرجراحی رویکرد ایمن‌ تری ارائه می‌دهند، درک اثرات بلندمدت آنها ضروری است. روش‌ های غیرجراحی کوچک کردن سینه اغلب نتایجی دارند که ممکن است نیاز به نگهداری یا تکرار جلسات در طول زمان داشته باشند.

رادیوفرکانسی (RF)

انرژی فرکانس رادیویی (RF) بافت را گرم می کند تا تولید کلاژن را تحریک کرده سفت شدن پوست را تشویق کند. نتایج آن موقتی هستند و هیچ بهبودی مرتبطی وجود ندارد.

لیزر لیپولیز

لیزر لیپولیز یک عمل زیبایی ایمن در مطب است که از انرژی لیزر برای گرم کردن و حذف سلول‌های چربی استفاده می‌کند. برای کوچک کردن نواحی مختلف بدن ایده آل است. لیزر لیپولیز ممکن است کم تهاجمی یا غیرتهاجمی باشد. بهبودی این روش سریع است و خطرات آن حداقل است.

اولتراسوند کویتیشن

مشخص شده است که لیپوپلاستی با کمک اولتراسوند برای کاهش سینه های بزرگ و تثبیت، یک تکنیک ایمن با نتایج زیبایی است که در بیماران منتخب اعمال می‌شود. از درمان‌های کویتیشن اولتراسوند می‌توان برای کمک به رفع افتادگی سینه‌ ها (به دلیل تغییر وزن طبیعی یا بارداری) شل شدن پوست روی سینه و کاهش سلولیت نیز استفاده کرد.

لیپوساکشن

از آنجایی که لیپوساکشن در از بین بردن چربی موثر است، اگر سینه‌ ها دارای مقدار زیادی بافت چربی باشند، می‌توان از آن به عنوان یک روش کاهش سایز سینه ها استفاده کرد. مزایای لیپوساکشن برای کوچک کردن سینه عبارتند از روش کوتاه‌ تر و کم تهاجمی‌تر، جای زخم‌های تقریباً غیرقابل تشخیص روی سینه و نتایج ماندگار.

با این حال، این روش تنها در بیماران خاص به نتایج مطلوب دست خواهد یافت. بهترین کاندیدها کسانی هستند که نیاز یا تمایل به کاهش جزئی تا متوسط در اندازه سینه دارند، خاصیت ارتجاعی پوست خوبی دارند و افتادگی کمی برای اصلاح دارند و سایز سینه‌ های آنها بیشتر به دلیل بافت چربی اضافی است.

بهترین روش کوچک کردن سینه چیست؟

بهترین روش برای کوچک کردن سینه وجود ندارد. هر بیمار بسته به نیازها و اهداف فردی خود به روش متفاوتی نیاز دارد. بهترین تکنیک برای هر بیمار به آناتومی اولیه سینه، مقدار بافتی که باید برداشته شود و نتیجه نهایی مطلوب از نظر ظاهر زیبایی بستگی دارد. مشاوره حضوری با جراح پستان شما را به بهترین تصمیم راهنمایی می کند. در طول مشاوره، جراح ممکن است موارد زیر را مطرح کند:

  • آناتومی سینه شما در حال حاضر چیست؟ (اندازه، شکل، نوع بافت)
  • کدام نوع بافت باید برداشته شود؟ (چرب، غده ای)
  • چقدر به کاهش سایز نیاز دارید؟
  • آیا می خواهید اندازه یا شکل هاله یا نوک پستان را کاهش دهید؟
  • آیا می خواهید عدم تقارن در سینه ها را اصلاح کنید؟
  • آیا به دنبال تغییر شکل یا بالاکشیدن سینه ها هستید؟
  • به چه نتیجه نهایی (از نظر زیبایی و فیزیکی) امیدوار هستید؟

راههای کوچک کردن سینه

 

جمع بندی

اندازه و شکل سینه می‌تواند به دلیل شرایط زندگی یک زن از جمله بارداری، افزایش سن و نوسانات وزن تغییر کند. کوچک کردن سینه ها با روش های جراحی و غیرجراحی می‌تواند علائم فیزیکی مانند ناراحتی سینه، گردن درد، کمردرد، درد شانه، تحریکات پوستی زیر چین سینه، فشار دردناک ناشی از بند سوتین و مشکلات و ناراحتی در حین ورزش را تسکین دهد.

منابع:

https://plasticsurgeryplymouth.com

https://www.drzevon.com

https://my.clevelandclinic.org

https://aedit.com

https://www.medicalnewstoday.com

https://radianceplasticsurgery.ca

https://www.hopkinsmedicine.org

https://www.plasticsurgery.org

https://www.anaono.com

دکتر وحید حریری متخصص پروتز سینه

متخصص جراحی سرطان پستان و جراحی زیبایی پستان

فلوشیپ جراحی پلاستیک دانشگاه علوم پزشکی تهران

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *