لوگو سایت دکتر حریری
دکتر وحید حریری جراح سینه
ليفت سينه با ليزر

ليفت سينه با ليزر

ليفت سينه با ليزر به عنوان یکی از روش های زیبایی سینه بدون جراحی، برای سینه های افتاده است که به شما احساس اعتماد به نفس می دهد. بیمارانی که به لیفت سینه با لیزر علاقه دارند ممکن است سوالات جدیدی در مورد این درمان جدید در دنیای زیبایی شناختی اصلاح بدن داشته باشند. نگرانی های رایج برای بیماران شامل ایمنی درمان، درد همراه در طول درمان، مراقبت پس از عمل و اثربخشی کلی روش است. در این مقاله این سوالات متداول را با جزئیات بیشتری برای بیمارانی که علاقه مند به دریافت به روزترین و مرتبط ترین اطلاعات در مورد لیفت سینه با لیزر هستند، مورد بحث قرار می دهیم.

لیفت سینه چیست؟

لیفت سینه روشی برای بالا کشیدن سینه با دو روش جراحی و بدون جراحی است. عمل لیفت سینه (ماستوپکسی) یا لیفت سینه با جراحی می گویند. اما عمل ليفت سينه با ليزر با Fotona SP Dynamis یک روش غیر جراحی می باشد که در کاهش بی خطر افتادگی سینه و بافت اطراف آن موثر است. لیفت سینه با لیزر شامل یک فرآیند دو مرحله ای است که باعث سفت شدن سطحی و سفت شدن عمیق بافت سینه می شود. فناوری لیفت سینه با لیزر فوتونا شامل استفاده از Nd:YAG و اربیوم YAG برای لیفت و سفت کردن پوست اطراف بافت سینه به صورت غیر تهاجمی است.

لیفت سینه

لیفت سینه با لیزر با تابش نور لیزر به بافت سینه عمل می کند تا گرمای حرارتی را القا کند. لیزر اربیوم در مرحله اول برای سفت کردن پوست به آرامی استفاده می شود، در حالی که در مرحله دوم لیزر Nd:YAG به طور حرارتی باعث گرم شدن بافت عمیق در ناحیه درمان می شود.

لیفت سینه با لیزر چگونه انجام می شود؟

لیفت سینه با لیزر شامل استفاده از پرتوهای لیزر پرقدرت برای سفت کردن بافت سینه است. این روش با تابش مستقیم لیزر به سینه ها عمل می کند. گرمایش حرارتی ابتدا پوست سینه را سفت می کند، سپس بافت های داخلی سینه را سفت می کند. این نوع لیزر ایمن و مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) است.

چشمگیرترین مزایای لیفت سینه با لیزر شامل موارد زیر هستند:

  • روش کم تهاجمی
  • اسکارهای ریز
  • زمان بهبودی کوتاه تر

چه کسانی کاندیدای مناسب لیفت سینه با لیزر هستند؟

لیفت سینه جایگزین بسیار خوبی برای زنانی است که سفتی سینه را از دست داده اند. این مسئله در اغلب موارد نتیجه رویدادهای منظم زندگی است، مانند:

  • شیردهی
  • نوسانات وزن
  • سن

همچنین برای خانم هایی که به طور طبیعی سینه های آویزان دارند، سینه هایشان ناهموار است، یا اگر نوک سینه های شما رو به پایین است، گزینه خوبی است.

هزینه لیفت سینه با لیزر

قبل از مداخله لیزری برای لیفت سینه، جراحی تنها گزینه برای لیفت سینه بود. مانند بسیاری از عمل های جراحی، جراحی لیفت سینه نیازمند زمان استراحت، هزینه های بالا و جای زخم است که در سطح پوست سینه بسیار قابل مشاهده است. اکنون با روش لیفت سینه با لیزر Fotona می توان از زخم های ناشی از روش های جراحی جلوگیری کرد. در نتیجه لیفت سینه با لیزر مزایای زیادی نسبت به جراحی دارد زیرا غیر تهاجمی است، نیازی به استراحت ندارد و منجر به ایجاد اسکار بدون عمل روی سینه می شود.

لیفت سینه با لیزر یک روش جراحی است یا غیرجراحی؟

از آنجایی که لیفت سینه با لیزر نیازی به جراحی ندارد، پس از اتمام عمل، زمان استراحت لازم را نخواهید داشت. با این حال، برخی از بیماران ممکن است ناراحتی خفیف و یا احساس سفتی در اطراف سینه‌ های خود داشته باشند. همچنین معمول است که بلافاصله پس از آن خشکی پوست را تجربه کنید. این دو علامت به تدریج از بین خواهند رفت. در این بین می توانید از مرطوب کننده برای سینه های خود استفاده کنید.

ماندگاری لیفت سینه با لیزر چقدر است؟

پس از اولین عمل لیفت سینه بدون جراحی، بلند کردن و سفت کردن سینه بلافاصله قابل مشاهده است. حداقل 3 جلسه درمانی با فواصل درمانی هر 3 هفته برای ایجاد نتایج مطلوب و بهینه مورد نیاز است. درمان های نگهدارنده هر 6 ماه توصیه می شود تا اثرات سفت کننده و لیفت کننده پوست در سینه ها حفظ شود. استفاده از فناوری لیزر دوگانه باعث افزایش تولید الیاف کلاژن و الاستین می شود که به بازسازی و جوان سازی ساختارهای پوستی نواحی درمان کمک می کند. لیفت سینه با لیزر روشی ایمن و غیر تهاجمی برای دستیابی فوری به نتایج رضایت بخش است. روش های لیفت سینه با لیزر به طور ایمن پوست سینه را با نتایجی که به تدریج در طی چند هفته بهبود می یابد، بازسازی می کند. اما مهم است که بدانید

لیزر اثر محدود و کمی نسبت به جراحی لیفت سینه دارد.

عوارض لیفت سینه با لیزر

درمان‌ های لیفت سینه با لیزر می‌ تواند باعث ایجاد ناراحتی خفیفی در برخی از بیماران در طول جلسات درمانی آنها شود. اکثر بیماران گزارش می دهند که درد بلافاصله پس از اتمام درمان از بین می رود. روش های لیفت سینه با لیزر فوتونا غیر تهاجمی هستند و به طور کلی به خوبی تحمل می شوند. لیفت سینه با لیزر هیچگونه سوزش و عوارض جانبی برای سینه ها ایجاد نمی کند. این روش ایمن است و خطر کمتری برای آسیب پوست، زخم، عفونت و سایر عوارضی که ممکن است در اثر عمل جراحی ایجاد شود، دارد.

عوارض لیفت سینه با لیزر

تنها ممکن است پس از آن مقداری تورم و کبودی ایجاد شود. گفتگو با پزشک خود بهترین گزینه برای کاهش هر گونه ناراحتی مرتبط با لیفت سینه با لیزر است. چرا که برخی از داروهای ضد درد شامل کرم بی حس کننده است که 40 دقیقه قبل از درمان استفاده می شود. بیماران ممکن است مقداری گرما را در پوست ناحیه سینه تحت درمان تجربه کنند. تمام علائم مرتبط با لیفت سینه با لیزر فوتونا باید ظرف چند ساعت پس از درمان فروکش کند. همچنین، برخی از بیماران ممکن است پوست خشکی را تجربه کنند که احساس سفت شدن دارد. این علائم پس از درمان‌ های لیفت سینه با لیزر کاملاً طبیعی هستند و می‌توان از انرژی حرارتی تولید شده در ساختارهای پوستی نواحی تحت درمان انتظار داشت. بیماران می توانند به طور مداوم سینه های خود را مرطوب کنند تا از خشکی سینه خود جلوگیری کنند.

هزینه لیفت سینه با لیزر چقدر است؟

هزینه عمل لیفت سینه با لیزر متغیر است و با توجه به عوامل مختلف از جمله مهارت جراح، مقدار تغییرات مورد نیاز و میزان افتادگی سینه ها بستگی دارد. در صورت تمایل به اطلاع از هزينه عمل بالا كشيدن سينه بر روی متن لینک داده شده کلیک کنید.

جمع بندی

بالا کشیدن بافت سینه با لیفت سینه با لیزر یک روش ایمن و موثر اما موقت است که می تواند به طور موثر علائم پیری را در بافت سینه کاهش دهد و در عین حال نتایجی را ایجاد کند که اندازه و شکل سینه ها را بهبود می بخشد. لیفت سینه با لیزر یک روش غیرتهاجمی است که حتما باید توسط پزشک متخصص و با مهارت انجام گیرد. همچنین با توجه به اثر کم و محدود روش لیزر، برای افرادی که انتظار نتایج چشمگیر دارند مناسب نخواهد بود و بهتر است به دنبال روش لیفت سینه با جراحی باشند.

دکتر وحید حریری متخصص پروتز سینه

متخصص جراحی سرطان پستان و جراحی زیبایی پستان

فلوشیپ جراحی پلاستیک دانشگاه علوم پزشکی تهران

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *