لوگو سایت دکتر حریری
دکتر وحید حریری جراح سینه
مزایای لیفت و پروتز سینه همزمان

مزایای ترکیب بزرگ کردن سینه و لیفت سینه چیست؟

پروتز سینه و لیفت سینه دو جراحی زیبایی سینه محبوب هستند، که اغلب با هم انجام می‌شوند، تا نتایج جامعی برای زیبا کردن سینه، به بیماران ارائه شود؛ باتوجه به مزایای ترکیب بزرگ کردن سینه و لیفت سینه، اکثر پزشکان متخصص به بیمارانی با شرایط مناسب، پیشنهاد می‌کنند، این دو جراحی را به صورت همزمان، انجام دهند.

پروتز پستان، شامل قرار دادن ایمپلنت سینه برای افزایش اندازه سینه و بهبود شکل آن است؛ در حالی که لیفت سینه شامل تغییر شکل و بالا کشیدن سینه های افتاده، است.  ترکیب هر دو روش مزایای متعددی  از جمله، افزایش حجم سینه، بهبود شکل سینه و افزایش اعتماد به نفس را، برای بیماران به همراه دارد. برای آشنایی بیشتر با فرآیند و مزیت های ترکیب این دو جراحی، تا انتهای مطب همراه ما باشید.

مزایای عمل ليفت و پروتز سينه بصورت همزمان

شاید از خود بپرسید که اگر قصد انجام هر یک از این جراحی ها را دارید، آیا ترکیب لیفت و پروتز همزمان لازم است؟!برای رسیدن به پاسخ این سوال، بهتر است اصلی ترین مزایای ترکیب بزرگ کردن سینه و لیفت سینه را، بررسی کنیم:

1. بهبود حجم سینه

یکی از مهم ترین مزایای انجام همزمان پروتز سینه و لیفت سینه با جراحی، افزایش حجم مناسب سینه‌ها است؛ همانطور که می‌دانید عواملی مانند بارداری، شیردهی، کاهش وزن و افزایش سن، باعث از بین رفتن حجم و فرم سینه‌ ها می‌شود.

بزرگ کردن سینه، می تواند حجم سینه را از طریق قرار دادن پروتزهای مخصوص، بازیابی کند؛ در حالی که لیفت سینه می تواند بافت سینه موجود را تغییر شکل داده، و موقعیت آن را تغییر دهد. ترکیب این دو روش بایکدیگر، به شما کمک می‌کند، سینه هایی پرتر و جوان تر داشته باشد، که ظاهر طبیعی تر و زیباتری دارند.

2. تقویت شکل سینه

بزرگ کردن سینه به تنهایی، می‌تواند سایز سینه را افزایش دهد، اما مشکلاتی مانند افتادگی، موقعیت ناهموار سینه یا کشیده شدن نوک سینه ها را برطرف نمی‌کند؛ اما لیفت سینه می‌تواند این مشکلات را، با برداشتن پوست اضافی و سفت کردن بافت سینه، تغییر محال قرارگیری نوک پستان و آرئول، برطرف کند. به همین دلیل، لیفتی که به تنهایی انجام شود، تغییر قابل توجهی در اندازه سینه ها ایجاد نمی‌کند؛ بنابراین با ترکیب بزرگ کردن سینه با لیفت سینه، بیماران می‌توانند،  بهترین حالت و شکل سینه‌ را داشته باشند.

مزیت عمل لیفت و پروتز سینه

یکی از مزایای ترکیب این جراحی ها، انتقال سینه‌ها به موقعیت بهتر و اصلاح شکل آنها با لیفت سینه است؛ از این رو، بیماران نیازی به استفاده از ایمپلنت های حجیم نخواهند داشت و ظاهر سینه ها به طور کلی در مقایسه با انجام هر یک از جراحی ها به تنهایی بهتر به نظر می‌رسد.

3. افزایش اعتماد به نفس

یکی دیگر از مزایای ترکیب بزرگ کردن سینه با لیفت سینه، افزایش اعتماد به نفس افراد، نسبت به ظاهر خود است؛ زنانی که نسبت به افتادگی، نامتقارن یا کوچک بودن سینه‌ های خود احساس ناراحتی می‌کنند، می‌توانند از ترکیب هر دو روش باهم، سود ببرند. بهبود اندازه و شکل سینه، به بیماران اندام متناسب و جذاب تری می‌دهد و می‌تواند عزت نفس آنها را افزایش داده و کیفیت زندگی آنها را بهبود ببخشد.

4. صرف زمان کمتر برای برنامه ریزی جراحی و بهبودی

یکی دیگر از مزایای ترکیب پروتز سینه با لیفت سینه، این است که بیماران می‌توانند، به جای گذراندن دو دوره نقاهت به صورت جداگانه، از زمان بهبودی کوتاه تر لذت ببرند؛ ترکیب این دو روش یعنی بیماران فقط باید یک عمل جراحی و یک دوره نقاهت را پشت سر بگذارند، که باعث کاهش زمان و هزینه های مرتبط با چندین جراحی می‌شود.

بیمارانی که دارای پروتزهای قبلی هستند، ممکن است در زمان جراحی اصلی بزرگ کردن سینه خود نیازی به لیفت سینه نداشته باشند؛ اما ممکن است تصمیم بگیرند، در مراحل بعدی زندگی خود آن را انجام دهند. در بسیاری از موارد، اگر قبلاً ایمپلنت سینه کرده اید، می توان تا زمانی که ایمپلنت های سینه هنوز در شرایط خوبی باشند، لیفت سینه را نیز انجام داد؛ اما در برخی موارد، ممکن است به بیمار توصیه شود که، جایگزینی ایمپلنت سینه را همراه با لیفت سینه خود، انجام دهد.

ترکیب پروتز سینه و لیفت سینه می‌تواند مزایای قابل توجهی داشته باشد. این روش، که به صورت همزمان انجام می‌شود، نه تنها باعث افزایش حجم و بهبود شکل سینه‌ها می‌شود، بلکه می‌تواند به کاهش افتادگی و ایجاد ظاهری جوان‌تر و متقارن‌تر کمک کند. آمار نشان می‌دهد که این ترکیب می‌تواند رضایت بیماران را تا 90% افزایش دهد، زیرا نیاز به جراحی‌های متعدد را کاهش داده و دوره نقاهت را کوتاه‌تر می‌کند؛ بنابراین اگر در نظر دارید جراحی بزرگ کردن سینه را انجام دهید، با یک جراح پلاستیک دارای مجوز هیئت مدیره، در مورد ترکیب کردن آن با لیفت سینه، مشورت کنید.

منبع:

https://www.plasticsurgery.org

دکتر وحید حریری متخصص پروتز سینه

متخصص جراحی سرطان پستان و جراحی زیبایی پستان

فلوشیپ جراحی پلاستیک دانشگاه علوم پزشکی تهران

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *