لوگو سایت دکتر حریری
دکتر وحید حریری جراح سینه
پايين بودن سينه از پروتز بعد از عمل پروتز

پايين بودن سينه از پروتز بعد از عمل پروتز

یکی از دلایل اصلی که زنان عمل جراحی برای بزرگ کردن سینه‌ ها انجام می‌ دهند، رفع مشکل رایجی است که هر زنی با آن مواجه است؛ افتادگی سینه‌ ها. با این حال، تحقیقات توسط بیماران نشان می دهد که بزرگ کردن سینه با پروتز سینه برای همیشه دوام نخواهد داشت. حقیقت این است که پروتز ها نیز در گذر زمان کمی آویزان می‌ شوند و ممکن است نیاز به تغییر موقعیت داشته باشند. پايين بودن سينه از پروتز بعد از عمل پروتز جای نگرانی ندارد و بیماران باید انتظارات مناسبی را پس از جراحی بزرگ کردن سینه داشته باشند.

علت افتادگی سینه بعد از پروتز سینه چیست؟

حرکت در طول روز به طور طبیعی باعث می شود که ایمپلنت سینه کمی حرکت کند. نیروی رو به پایین به آرامی موجب شروع به حرکت بافت سینه از قفسه سینه می کند و باعث افتادگی می شود. خبر خوب این است که این فرآیند سال ها طول می کشد تا اتفاق بیفتد و به راحتی قابل اصلاح است. پروتزهای بزرگ تر به دلیل سنگین‌ تر بودن سریع‌ تر از پروتزهای کوچک‌ تر آویزان می‌ شوند. مراجعه دوره ای به مطب پزشک خود، بعد از عمل بزرگ کردن سینه می تواند به شناسایی نقاط ضعف احتمالی کمک کند و به سرعت و به راحتی پايين بودن سينه از پروتز بعد از عمل پروتز را اصلاح کرد.

راه های پیشگیری از افتادگی سینه بعد از پروتز

اگر قصد دارید جراحی زیبایی پروتز سینه انجام دهید، مهم است در مورد آنچه که باید قبل و بعد از عمل انتظار داشته باشید تحقیق کنید تا بفهمید چه چیزی در پیش است. یکی از عوارض جانبی که ممکن است نگران آن باشید، افتادگی سینه ها است. ما در یک مقاله جداگانه درمورد عوارض پروتز سینه بطور کامل توضیح داده ایم برای مطالعه بیشتر پیشنهاد می منم بر روی متن لینک داده شده کلیک کنید.

پیشگیری از افتادگی سینه

افتادگی پستان امری رایج است زیرا بافت آن به دلیل جاذبه و پیری تمایل به آویزان شدن دارد. پس چگونه می‌ توان پروتزهای سینه با ظاهر طبیعی را بعد از جراحی بزرگ کردن حفظ کرد؟ دکتر وحید حریری جراح پستان و فلوشیپ جراحی زیبایی در کمک به بیمارانی که با افتادگی سینه دست و پنجه نرم می کنند، بسیار مجرب است. ایشان به شما توضیح می دهد که چگونه از پروتز های سینه مراقبت کنید تا برای سال‌ های آینده دچار افتادگی نگردند:

  • رعایت دستورالعمل های مراقبت از پروتز

مهم است که دستورالعمل‌ های بهبودی خود را به دقت دنبال کنید تا از خطرات یا عوارض احتمالی جلوگیری کنید. تیم درمان شما دستورالعمل های دقیقی را در مورد آنچه که در روزها و هفته های بعد از عمل باید انتظار داشته باشید به شما ارائه می دهند. این نکات شامل اطلاعاتی مانند خودداری از خوابیدن روی شکم می باشد که ممکن است باعث تغییر شکل بافت سینه شود.

بیماران همچنین باید حداقل تا چند هفته پس از جراحی از بلند کردن اجسام سنگین و ورزش های سنگین خودداری کنند. تا زمانی که تمرینات با بافت سینه تداخلی نداشته باشند، انجام تمرینات ورزشی موردی ندارد. با پیاده روی آهسته در خانه شروع کنید و به فعالیت های سبک ادامه دهید. برای محافظت از بافت در حال بهبود اجسام سنگین را بلند نکنید. برای مطالعه ورزش بعد از پروتز سینه و نحوه انجام حرکات ورزشی و زمان شروع ورزش پیشنهاد می کنم بر روی متن لینک داده شده کلیک کنید.

  • حمایت از پروتز سینه با سوتین جراحی

سوتین طبی می تواند تاثیر جاذبه را محدود کرده و از افتادگی زودرس سینه ها جلوگیری کند. پس از جراحی سینه سوتینی را انتخاب کنید که در طول فعالیت‌ های روزانه و ورزش، از سینه‌ های پروتز شده شما در برابر حرکت زیاد و جهش، حمایت کافی را داشته باشد. برخی از زنان حتی در شب و هنگام خواب از سوتین مخصوص یا نیم تنه ورزشی استفاده می کنند. با گذشت زمان، استفاده از سوتین طبی ممکن است بافت را تقویت کرده و از اثرات افتادگی پروتز سینه جلوگیری کند.

سوتین پروتز سینه

  • اجتناب از تغییرات قابل توجه وزن

نوسانات زیاد وزن می تواند باعث افتادگی بافت سینه به سمت پایین شود. بنابراین، بیمارانی که برای جراحی بزرگ کردن سینه برنامه ریزی می کنند، باید قبل از آن وزن به هدف خود یا نزدیک به وزن مورد نظر خود رسیده باشند. اگر قصد بارداری آینده را دارید، ممکن است بخواهید قبل از عمل پروتز سینه صبر کنید. این به این دلیل است که بارداری می تواند بدن شما را تحت تاثیر قرار دهد و باعث افتادگی پروتزها شود. افزایش قدرت بدنی و حفظ ورزش منظم با یک رژیم غذایی سالم، راه‌ های عالی برای حمایت از سینه‌ ها هستند.

  • مراقبت از پوست

شاید شنیده باشید که برخی از کرم‌ ها یا محصولات داروخانه‌ ها می توانند افتادگی سینه را معکوس کنند. اما در واقع محصولات بدون نسخه نمی توانند سینه ها را آنقدر که لازم است بالا بیاورند. اگرچه بسیاری از این ادعاها می توانند نادرست باشند، با این حال ما همچنان بر اهمیت مراقبت از پوست شما تاکید می کنیم. سرمایه‌ گذاری روی یک مرطوب‌کننده و ضد آفتاب با کیفیت می‌ تواند پوست را برای مدت طولانی‌ تری قوی‌ تر و محکم‌ تر نگه دارد و سرعت تجزیه بافت‌ ها را کاهش دهد.

  • غربالگری سینه

انجام معاینات منظم و ماموگرافی راه دیگری برای مراقبت از پروتز سینه و جلوگیری از عوارضی است که باعث افتادگی می شود. با پزشک خود یک برنامه غربالگری تنظیم کنید و به یاد داشته باشید که به آن پایبند باشید. ماموگرافی یک ابزار ضروری برای مشاهده بافت اطراف ایمپلنت و غربالگری سرطان سینه است.

آیا پايين بودن سينه از پروتز بعد از عمل پروتز دائمی است؟

پروتز های سینه طوری طراحی نشده اند که تا آخر عمر دوام بیاورند. در صورت داشتن عوارض یا تغییر اندازه و شکل سینه‌ ها طول زمان، ممکن است نیاز به تعویض پروتز داشته باشید. شما باید از نظر ذهنی آمادگی داشته باشید که سینه‌هایتان در مقطعی از زمان پس از دریافت پروتز آویزان شوند. باز هم، این طبیعی است و به دلیل وزن تازه وارد شده در سینه ها و فشاری است که به بافت هم بند شما وارد می کند.

افتادگی سینه

درمان افتادگی سینه بعد از پروتز سینه

در حالی که پروتز سینه می تواند ظاهر شما را تغییر دهد، نمی تواند روند پیری را متوقف کند. با افزایش سن، نیروی جاذبه همچنان تاثیر خود را خواهد گذاشت و ممکن است دچار افتادگی سینه شوید. تغییرات شدید وزن نیز می تواند به تغییر وضعیت منجر شود. برای زنانی که می خواهند سایز سینه خود را افزایش دهند و همچنین افتادگی را اصلاح کنند، لیفت و پروتز همزمان سینه معمولاً بهترین گزینه است و پايين بودن سينه از پروتز بعد از عمل پروتز را می توان با روش لیفت سینه با جراحی اصلاح کرد. این روش شلی سینه یا بافت اضافی آن را برطرف می کند و همچنین حجم از دست رفته را با پروتز جبران می کند. عمل لیفت سینه در درمان افتادگی پس از پروتز سینه نیز موثر واقع می شود.

علت کوچک شدن پروتز سینه

پروتز  سینه بافت جدیدی است که وارد بدن می ‌شود. به همین دلیل بدن واکنش ‌های مختلفی نسبت به پروتز نشان می دهد. یکی از نگرانی خانم ها کوچک شدن پروتز  سینه یا تغییر اندازه پروتز  است. درواقع اصلی‌ترین علت کوچک شدن پروتز سینه، واکنش بدن در برابر اضافه شدن عضوی جدیدی به آن است. برخی افراد پس از عمل  پروتز سینه، واکنش‌های التهابی و حساسیتی را تجربه می‌کنند که منجر به تغییر در اندازه سینه خواهد شد. پروتزهای جدید چنین مشکلاتی ندارند، چون ضدحساسیت هستند.

علت كوچك شدن پروتز سينه

اگر شما در جلسات قبل از عمل  و مشاوره با جراح متخصص پروتز سینه مشورت کرده‌ باشید و اندازه دلخواهتان را برای او توضیح داده باشید، دیگر نیازی نیست نگران کوچک شدن پروتز سینه یا نداشتن فرم دلخواه خود در هفته ‌های اول بعد از عمل پروتز باشید.

لیفت سینه برای پايين بودن سينه از پروتز بعد از عمل پروتز

گاهی اوقات عمل پروتز سینه می تواند با عمل لیفت سینه ترکیب شود. در واقع لیفت سینه یکی از اعمال جراحی زیبایی است که امروزه در بین زنان رواج بسیاری دارد. افتادگی (پتوز) بافت پستان بخشی طبیعی از روند پیری است. برای خانم‌ هایی که می‌ خواهند این نگرانی را برطرف کنند، چند گزینه در دسترس است که می‌ تواند به آنها کمک کند تا سینه‌ هایی جوان‌ تر داشته باشند. جراحی لیفت سینه برای رفع افتادگی، بالا بردن بافت سینه و آرئول به موقعیت بالاتر روی قفسه سینه طراحی شده است.

لیفت سینه بعد از پروتز سینه

از طرف دیگر، پروتز سینه برای کسانی که می خواهند سایز سینه های خود را افزایش دهند، ایده آل است. در برخی موارد با افتادگی خفیف، پروتز سینه ممکن است به اندازه کافی اثر لیفتینگ داشته باشد زیرا حجم از دست رفته را جبران می کند و از نیاز به لیفت سینه نیز جلوگیری می کند. با این حال، برای بیمارانی که افتادگی قابل توجهی در بافت سینه دارند، لیفت سینه ممکن است مناسب تر باشد. بنابراین خانم هایی که سینه های افتاده دارند یا پس از عمل پروتز دچار افتادگی شده اند، می توانند با انجام عمل ماستوپکسی به سینه هایی بسیار خوش فرم با ظاهری رضایت بخش دست پیدا کنند.

عمل مجدد پروتز سینه

زمانی که زنان تصمیم می گیرند افتادگی پروتز را برطرف کنند یا افزایش سایز بیشتری داشته باشند، عمل مجدد پروتز سینه انجام می شود. بنابراین تعویض پروتز همیشه به دلیل کاهش تورم یا پارگی پروتز انجام نمی شود.

جمع بندی

پس از جراحی بزرگ کردن سینه، بیماران متوجه خواهند شد که پروتز سینه آنها ممکن است کمی بالاتر از حد انتظار قرار گرفته باشد. این کاملاً طبیعی است، زیرا پروتزها کمی شروع به افتادن می‌ کنند و در طول فرآیند بهبودی در جای خود قرار می‌ گیرند. پايين بودن سينه از پروتز بعد از عمل پروتز با گذشت زمان و با شروع پیر شدن بافت سینه اتفاق می افتد. هرچه ایمپلنت ها بزرگتر باشند، افتادگی سریعتر اتفاق می افتد. با این حال، نتایج جراحی بزرگ کردن سینه باعث می‌شود که سینه‌ ها برای سال‌ ها عالی به نظر برسند، و افتادگی سینه تا بیش از 10 سال بعد در بیشتر موارد قریب‌ الوقوع نیست.

دکتر وحید حریری متخصص پروتز سینه

متخصص جراحی سرطان پستان و جراحی زیبایی پستان

فلوشیپ جراحی پلاستیک دانشگاه علوم پزشکی تهران

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *