لوگو سایت دکتر حریری
دکتر وحید حریری جراح سینه
چگونه سینه های خود را کوچک کنیم

چگونه سینه های خود را کوچک کنیم؟

احساس ناامنی یا ناراحتی، در مورد داشتن سینه های بزرگ یک مسئله رایج، برای بسیاری از افراد با سینه بزرگ است؛ در برخی از افراد، اندازه سینه‌ها آنقدربزرگ است، که می‌تواند موجب ناراحتی های فیزیکی، از جمله درد گردن شود. بسته به میزان تغییری که می‌خواهید در اندازه سینه‌های خود ایجاد کنید، کارهای مختلفی می‌توان برای کوچک کردن آنها انجام داد؛ لذا تصمیم گرفتیم تا در یک مقاله بطور مفصل در مورد این مسئله که چگونه سینه های خود را کوچک کنیم؟ صحبت نماییم، و راه های کوچک کردن سینه چه بصورت جراحی و چه با ورزش کردن را، توضیح دهیم. برای پیدا دانستن بهترین روش های کوچک کردن سینه‌ها، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کوچک کردن سینه چه باید کرد؟

کوچک کردن سینه روش های مختلفی دارد؛ اما به طور کلی، به دو دسته زیر تقسیم می شود:

  1. روش‌های جراحی
  2. روش های غیر جراحی

شما می توانید متناسب با شرایط خود یکی از روش های جراحی یا غیر جراحی را، برای کم کردن حجم سینه های خود، انتخاب کنید؛ در ادامه هر روش را به صورت مجزا برای شما توضیح خواهیم داد.

کوچک کردن سینه ها با عمل جراحی (ماموپلاستی کاهشی)

کوچک کردن سینه ها با عمل جراحی (ماموپلاستی کاهشی)
جراحی کوچک کردن سینه که به آن ماموپلاستی کاهشی نیز گفته می‌شود؛ یک عمل جراحی پلاستیک است، که می تواند اندازه سینه ها را، کاهش داده و شکل آنها را تغییر دهد. این جراحی، معمولاً در بیمارستان یا مراکز جراحی معتبر انجام می شود، و نیاز به بیهوشی عمومی دارد. جراحی ماموپلاستی در عرض چند ساعت تمام می شود و در اکثر موارد بیمار، در همان روز به خانه فرستاده می‌شود، از این رو، به کمک کسی برای مراقبت از خود در دوران نقاهت نیاز خواهید داشت.
اما قبل از انجام جراحی باید به نکات مهمی توجه داشته باشید که به شرح زیر هستند:

  •  صحبت کردن با پزشک

لطفاً قبل از توجه بیش از حد، به جراحی کوچک کردن سینه (ماموپلاستی کاهشی) و گرفتن تصمیمات هیجانی با یک جراح سینه صحبت کنید؛ ممکن است عوامل دیگری در اندازه سینه‌های شما نقش داشته باشد.

  • انجام تحقیقات کامل

در مورد بهترین امکانات جراحی پلاستیک در منطقه خود تحقیق کنید؛ اگر مکان مناسبی در نزدیک محل زندگی شما برای این جراحی وجود ندارد، ارزشش را دارد که برای پیدا کردن یک پزشک متخصص و مرکز جراحی معتبر، به شهرهای بزرگتر بروید. خاطرتان باشد که، حداقل پزشک شما باید توانایی و مهارت بالایی برای این جراحی داشته باشد.

  • گرفتن مشاوره

برای گرفتن تصمیم نهایی، بهتر است با چند جراح پلاستیک مختلف مشورت کنید؛ آنها می‌توانند در مورد روش های مختلف کوچک کردن سینه و نتایج قابل دستیابی به شما مشاوره کاملی بدهند. همچنین می‌توانند در مورد هزینه ها و سایر ملاحظات، اطلاعات خوبی در اختیار شما قرار دهند. انتخاب یک جراح غیرقابل اعتماد و رازان، نه تنها زیبایی و تناسب ظاهری شما را تحت تاثیر قرار می دهد؛ بلکه ممکن است طلامت شما را نیز به خطر بیاندازد.

  • شناخت خطرات جراحی

جراحی کوچک کردن سینه نیز، مانند هر جراحی دیگری ممکن است حطراتی داشته باشد؛ اما در صورتی که جراح و پزشک قابل اعتماد و مجربی را انتخاب کنید، احتمال خطرات بسیار کم خواهد بود. خطر اصلی استفاده از داروهای بیهوشی در این جراحی است؛ زیرا هر کسی در هر زمان، ممکن است واکنش متفاوتی نسبت به داروهای بیهوشی نشان دهد. همچنین، ممکن است درصورت عدم رعایت دستورالعمل های پزشک، فرد دچار عفونت یا لخته شدن خون شود. البته خطرات دیگری هم وجود دارد که مهم ترین آنها عبارتنداز:

  1.  قرارگرفتن در معرض خطر ایجاد اسکار، حتی ممکن است تا جایی پیش برود که کلوئید ایجاد کند.
  2. ناهموار و غیرعادی شدن نوک سینه ها
  3. احتمال از دست دادن توانایی شیردهی در آینده، در افرادی که تصمیم به بارداری دارند

خاطرتان باشد که، حتما از پزشک خود در مورد عوارض احتمالی ماموپلاستی کاهشی و اقداماتی که می‌توان برای کاهش احتمال بروز مشکلات بعد از جراحی انجام داد، بپرسید.

كوچك كردن سينه‌ها بدون عمل جراحی

خوشبختانه برای کوچک کردن پستان بدون جراحی، نیز روش هایی وجود دارد که می‌تواند در طولانی مدت، تاثیر خوبی داشته باشد. اولین اقدام برای کوچک کردن سینه بدون جراحی، ماساژ دادن آن است؛ این کار باعث می شود، رسوبات چربی موجود در بافت سینه کاهش پیدا کند. یکی دیگر از بهترین روش‌های کاهش رسوب چربی در بدن، مصرف آب کافی و هیدراته نگه داشتن بدن است؛ مصرف آب کافی، به حفظ خاصیت ارتجاعی پوست کمک کرده و از افتادگی سینه ها جلوگیری می کند.

نکته بعدی انتخاب سوتین های مناسب است که بتوانند به خوبی از سینه های شما محافظت کنند؛ سوتین های نامناسب ممکن است بیشتر از اینکه مفید باشند، ضرر داشته باشند. همچنین، برای ساعات طولانی سوتین نپوشید و هر شش ماه یکبار (بعد از 180 بار استفاده) سوتین‌های خود را، تعویض کنید.

علاوه‌بر موارد گفته شده، می توانید با یک متخصص تغذیه صحبت کنید و یک رژیم غذایی مناسب را با توجه به نیاز بدن خود دنبال کنید؛ این کار نه تنها باعث می‌شود سلامت کلی و وزن خود را حفظ کنید، بلکه در نهایت کمک می‌کند سایز سینه های خود را کاهش دهید. در ادامه، در مورد روش ها و غذاهایی که به کاهش سایز سینه کمک می‌کنند، بیشتر صحبت شده است.

درمان‌های خانگی برای کوچک کردن سایز سینه

طبق بررسی های انجام شده برخی از راهکارهای طبیعی و درمان‌های خانگی نیز، به کوچک شدن سایز سینه ها کمک می‌کنند که برخی از آنها به شرح زیر است:

  • مصرف قرص های ضد بارداری را متوقف کرده یا آن را با داروهای غیرهورمونی جایگزین کنید

یکی از شایع ترین علل بزرگ شدن سینه ها، مصرف قرص های ضد بارداری است؛ این قرص ها حاوی هورمون هایی هستند که می توانند باعث افزایش بافت سینه شوند. بنابراین اگر به دنبال کوچک کردن سینه های خود هستید، صحبت با پزشک در مورد جایگزین های غیر هورمونی مانند IUD مسی، می تواند مفید باشد.

  • کالری کمتری دریافت کنید

کالری واحد سنجش انرژی است، که بدن ما برای انجام فعالیت های روزانه خود، به آن نیاز دارد؛ برای کاهش چربی، باید کالری کمتری نسبت به کالری که می سوزانید مصرف کنید. این به معنای گرسنگی دادن به خود نیست، بلکه به معنای ایجاد تعادل بین میزان کالری که مصرف می کنید و میزان کالری که از طریق فعالیت بدنی می سوزانید است.

برای رسیدن به این هدف، می توانید دو کار را انجام دهید، یا مصرف کالری خود را با خوردن وعده های غذایی کوچکتر، انتخاب غذاهای سالم تر و پرهیز از میان وعده های ناسالم کاهش دهید؛ و یا با ورزش منظم مانند پیاده روی، دویدن، شنا یا دوچرخه سواری و… کالری بیشتری بسوزانید. برای تعیین میزان کالری مورد نیاز خود، برای حفظ وزن فعلی یا کاهش وزن، می توانید از یک ماشین حساب آنلاین کالری استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که کاهش کالری دریافتی باید به طور موقت و با نظارت متخصص تغذیه انجام شود.

  • ماساژ دادن

همان طور که گفته شد، با ماساژ دادن می‌توانید سایز یا چربی های ناحیه سینه را کاهش دهید؛ برای این کار می‌توانید روغن زیتون یا نارگیل گرم را روی سینه های خود بمالید، و با استفاده از انگشت میانی و انگشت حلقه، هر یک از سینه ها را با حرکات دایره ای و در جهت بالا، به مدت 10 دقیقه ماساژ دهید.

  • مصرف تخم کتان

1 قاشق غذاخوری دانه کتان آسیاب شده را داخل 1 لیوان آب گرم بریزید و این ترکیب را 1 بار در روز بنوشید؛  همچنین، می‌توانید پودر دانه کتان را به غذا یا آب میوه مورد علاقه خود اضافه کنید. دانه های کتان دارای خواص کاهش دهنده استروژن هستند؛ این هورمون رشد مجاری سینه ها را کنترل می‌کند، از این رو، مصرف بذر کتان ممکن است در کاهش سایز سینه تاثیر داشته باشد.

  • مصرف زنجبیل

زنجبیل رنده شده را به مدت 5 دقیقه در آب بجوشانید، مایع بدست آمده را صاف کرده و بگذارید خنک شود؛ سپس به آن کمی عسل عسل اضافه کنید و 3 بار در روز، هربار یک فنجان بنوشید. زنجبیل خاصیت چربی سوزی دارد و مصرف منظم آن می‌تواند به مدیریت چاقی و کاهش وزن، کمک کند. زنجبیل با تأثیر گذاری کلی بر وزن بدن شما، ممکن است موجب بهبود ظاهر افتاده سینه‌ها شود؛ با این حال، هیچ مطالعه ای برای اثبات اثربخشی زنجبیل در کاهش سایز سینه، وجود ندارد.

  • مصرف چای سبز

برای معجون بعدی شما به 1 قاشق چایخوری چای سبز، 1 فنجان آب و 1 قاشق چایخوری عسل نیاز خواهید داشت؛ برگ های چای را به مدت 5 دقیقه بجوشانید، مایع را صاف کنید و بگذارید خنک شود، در نهایت عسل را به آن اضافه کرده و 3 بار در روز بنوشید.

  • سفیده تخم مرغ

بهبود رنگ پوست اطراف سینه‌ها، می‌تواند آنها را کوچکتر نشان دهد؛ یک راه طبیعی برای سفت کردن پوست، استفاده از ماسک سفیده تخم مرغ است. برای این منظور، دو سفیده تخم مرغ را با همزن بزنید تا کف کند، سپس آن را، روی سینه ها بمالید و بگذارید 30 دقیقه بماند و درنهایت، با آب ولرم بشویید.

  • مصرف فیبر کافی

خوردن فیبر کافی در هر نوع رژیم غذایی مهم است، این کار به سلامت کلی بدن و کاهش وزن کمک بسیاری می کند؛ از این رو می‌تواند برای کاهش سایز سینه‌ها نیز مفید باشد. میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل، حبوبات و آجیل‌ها و مغزها، سرشار از فیبر هستند.

  • کرم های کوچک کردن سایز سینه

به گفته سایت www.pristyncare.com

کرم های کوچک کننده سینه، ادعا می‌کنند که ماساژ دادن آنها برروی سینه ها، می‌تواند از دو طریق به کاهش سایز آنها کمک کند؛ راه اول با اصلاح هورمون های بدن و راه دوم با استفاده از مواد شیمیایی که برای هدف قرار دادن و کاهش بافت های چربی، در این کرم ها گنجانده شده است.

هرچند تولیدکنندگان و فروشندگان اظهار می‌کنند که، این کرم هاهورمون‌ ها را تغییر می‌دهند، اما هیچ مدرک علمی برای تأیید این موضوع وجود ندارد؛ همین امر در مورد کرم های مبتنی بر مواد شیمیایی، که مواد اصلی آن نیکوتین و کافئین هستند نیز صادق است. اگرچه کافئین در واقع می تواند از طریق پوست عبور کند و به جریان خون برسد، اما نتایج قابل توجهی نیز با این روش نشان داده نشده است؛علاوه بر این، هیچ یک از این کرم های کوچک کننده سینه توسط FDA تایید نشده است.

کوچک کردن سینه‌ها با ورزش در خانه

راه های زیادی برای افزایش فعالیت در زندگی روزمره وجود دارد؛ هیچ یک از این موارد مستلزم صرف زمان اضافی بیش از حد از برنامه عادی شما نیست. ساده ترین راه برای تحرک بیشتر در زندگی روزمره و شروع کالری سوزی، پیاده روی بیشتر است؛ برای این کار می‌توانید به جای آسانسور از پله استفاده کنید، و یا دورتر از جایی که کار دارید پارک کنید، تا مطمئن شوید که مسافت بیشتری را پیاده روی می‌کنید. همچنین با راه رفتن برروی تردمیل در هنگام تماشای تلویزیون و یا نستن بر روی توپ ورزشی به جای صندلی، می‌تواند فعالیت های عادی شما را، با به تمرین و ورزش تبدیل کند. ازجمله تمرین هایی که می توانید در خانه برای کوچک کردن سینه های خود استفاده کنید، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تمرین با وزنه

اگر فردی هستید که سینه‌ های بزرگی دارید و می‌خواهید علاوه بر کوچک کردن سایز سینه‌ هایتان، در عین حال آنها را سفت نگه دارید، بهتر است چند تمرین ورزشی با وزنه انجام دهید؛ برای این کار می توانید به کمک یک مربی در ورزش منزل یا باشگاه، ورزش کنید.

  • شنای سوئدی

ضرباتی که در حین شنا به بدن وارد می‌شود، برروی عضلات سینه و شانه‌ ها تأثیر بسزایی می‌گذارد و به شما کمک می‌کند تا سینه‌ هایتان را تقویت کرده و ظاهر آنها را بهبود ببخشید.

  • پرس شیب دار

پرس شیب دار نوعی تمرین قدرتی است که عضلات سینه، شانه ها و سه سر را هدف قرار می دهد. این تمرین با استفاده از یک وزنه، مانند هالتر یا دمبل، بر روی نیمکتی که در زاویه ای شیب دار قرار گرفته است، انجام می شود. زاویه شیب می تواند از 15 تا 60 درجه متغیر باشد، که شدت تمرین را تغییر می دهد.

  • پرس با شیب به سمت پایین

در پرس رومیزی نزولی یا شیب یه سمت پایین، نیمکت برروی 15 تا 30 درجه تنظیم می‌شود؛ این زاویه، بالاتنه شما را در شیب رو به پایین قرار می دهد، که فشار آوردن بدن به وزنه ها، عضلات سینه ای تحتانی را فعال می کند.

  • فلای قفسه سینه

به گفته سایت americansportandfitness فلای قفسه سینه یکی از موثرترین تمرینات بدنسازی برای تقویت قفسه سینه است؛ این حرکت را می توان در خانه یا باشگاه، با وزنه، باند یا حتی وزن بدن انجام داد. فلای قفسه سینه، یک حرکت بسیار عالی بوده، زیرا هر سه سر عضله سینه ای بزرگ را، هدف قرار می‌دهد.

  • پول اور

پول اور با دمبل، یک تمرین عالی برای بالاتنه است که می‌توان آن را، با تغییراتی برای هدف قرار دادن قفسه سینه عضلات پشت، انجام داد؛ تمرکز عضلانی تمرین پول اور، تا حدودی به جهت گیری استخوان بازو در داخل مفصل شانه و جهتی که آرنج ها اشاره دارند، بستگی دارد.

 

بهترین روش کوچک کردن سینه چیست؟

جراحی کوچک کردن سینه که به نام ماموپلاستی کاهش دهنده نیز شناخته می‌شود، بهترین روش کوچک کردن سینه است که، چربی، بافت سینه و پوست اضافی را از سینه ها جدا کرده و ظاهری دلخواه برای شما ایجاد می کند؛ این جراحی، برای افرادی که سینه های بزرگی دارند، انجام می شود و هدف اصلی آن علاوه بر بهبود ظاهر فرد، رفع ناراحتی های فیزیکی ناشی از بزرگ بودن سینه‌ها است.

هزینه جراحی کوچک کردن سینه

قبل گرفتن تصمیم نهایی برای انتخاب جراحی کوچک کردن سینه، مطمئن شوید که می توانید هزینه های آن را بپردازید. اغلب، جراحی کوچک کردن سینه به عنوان یک جراحی انتخابی در نظر گرفته می‌شود و بنابراین تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد؛ در نتیجه اولویت های خود را بسنجید تا مطمئن شوید که این جراحی برای شما مناسب است یا خیر!
هزینه عمل كوچك كردن سينه با بيمه، با توجه به دستمزد جراح، شهر مورد نظر و سایر هزینه های جانبی متفاوت خواهد بود. برای مطالعه دقیق و اطلاع از هزینه عمل سینه زنان، بر روی متن لینک داده شده کلیک کنید.

نکات پایانی چگونه سینه های خود را کوچک کنیم

خوشبختانه برای کوچک کردن سایز سینه ها، چند روش طبیعی و مقرون به صرفه وجود دارد؛ اما بهترین روش برای کوچک کردن پستان، جراحی ماموپلاستی کاهشی است، که با هدف بهبود شکل و اندازه سینه‌ها انجام می‌گیرد. این عمل ممکن است به دلایل مختلفی از جمله رفع مشکلات فیزیکی ناشی از اندازه بزرگ سینه‌ها، افزایش اعتماد به نفس و بهبود ظاهر بدن فرد، انجام شود. میزان محبوبیت این جراحی در میان زنان به دلیل نتایج مثبت و تأثیرات قابل توجه آن بر کیفیت زندگی و اعتماد به نفس، بسیار بالا است؛ مطالعات نشان داده‌اند که رضایت بیماران از نتایج ماموپلاستی کاهشی، حتی سال‌ها پس از انجام عمل، بالا می‌ماند و میزان رضایت از 90.3٪ تا 93٪ متغیر است.

آدرس مطب: میدان آرژانتین خیابان الوند روبروی بیمارستان کسری بن بست آریا پلاک ۲ ساختمان پزشکان آریا طبقه اول

شماره تماس مطب: 02188732902

منابع:

https://www.mayoclinic.org

https://www.nykaa.com

https://centreforsurgery.com

https://www.hexahealth.com

https://www.pristyncare.com

https://www.healthline.com

https://www.stylecraze.com

 

 

 

 

دکتر وحید حریری متخصص پروتز سینه

متخصص جراحی سرطان پستان و جراحی زیبایی پستان

فلوشیپ جراحی پلاستیک دانشگاه علوم پزشکی تهران

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *