لوگو سایت دکتر حریری
دکتر وحید حریری جراح سینه
ترشحات نوک سینه در زنان

ترشحات نوک سینه در زنان

ترشحات نوک سینه در زنان شامل هر نوع هر مایعی است که از نوک پستان شما خارج می شود. ممکن است مجبور شوید نوک سینه را فشار دهید تا مایع خارج شود، در غیر این صورت ممکن است خود به خود خارج شود. ترشحات نوک پستان در طول سال های باروری شایع است، حتی اگر باردار یا شیرده نباشید. ترشح معمولاً جدی نیست. با این حال، می تواند نشانه ای از سرطان سینه باشد، بنابراین ارزش آن را دارد که با پزشک صحبت کنید. به خواندن ادامه دهید تا در مورد انواع مختلف ترشحات نوک پستان و زمانی که باید با پزشک خود صحبت کنید بیشتر بدانید.

مشاوره تلفنی پستان با دکتر حریری

ترشح سینه نشانه چیست؟

مایعی که از یک یا هر دو نوک پستان نشت می کند، ترشحات نوک سینه نامیده می شود. هر سینه چندین 15 تا 20 مجرای شیر دارد که ترشح می تواند از یک یا چند تا از این مجراها باشد. ترشحات نوک سینه در زنان می تواند به طور طبیعی در هفته های آخر بارداری و پس از زایمان که شیر مادر تولید می شود، رخ دهد. ترشحات نوک سینه در زنان می تواند در اثر تحریک سینه در زنانی که باردار یا شیرده نیستند، به خصوص در سال های باروری ایجاد شود. بسیاری از زنان هر از گاهی ترشحات نوک سینه دارند که ممکن است برای شما عادی باشد. همچنین برای نوزادان (دختر و پسر) ترشح شیری رنگ از نوک پستان بلافاصله پس از تولدشان غیرعادی نیست و باید طی چند هفته متوقف شود. رنگ ترشحات لزوما راه خوبی برای تشخیص جدی بودن آن نیست. چرا که ترشحات معمولی می توانند رنگ های زیادی داشته باشند. اگر تمایل دارید درمورد بیماری های پستان بیشتر بدانید پیشنهاد می کنم بر روی متن لینک داده شده کلیک کنید ومقاله ما را تا انتها بخوانید.

علت ترشحات سینه در زنان

برخی از علل ترشحات طبیعی نوک پستان عبارتند از:

  • بارداری

در مراحل اولیه بارداری، برخی از زنان متوجه ترشحات شفاف سینه از نوک پستان خود می شوند. در مراحل بعدی بارداری، این ترشحات ممکن است ظاهری آبکی و شیری به خود بگیرد.

  • قطع شیردهی

حتی بعد از اینکه شیر دادن به نوزاد را متوقف کردید، ممکن است متوجه شوید که ترشحات شیری رنگ برای مدتی باقی می ماند.

  • تحریک

نوک سینه ها ممکن است در صورت تحریک یا فشار دادن مایع ترشح کنند. ترشحات طبیعی از نوک پستان ممکن است زمانی رخ دهد که نوک سینه‌ ها به طور مکرر توسط سینه‌ بند یا در حین ورزش‌ های شدید بدنی مانند آهسته دویدن دچار آسیب شوند.

علل احتمالی ترشحات غیر طبیعی از نوک پستان عبارتند از:

  • تغییرات فیبروکیستیک سینه

فیبروکیستیک به وجود یا ایجاد بافت فیبری و کیست اشاره دارد. تغییرات فیبروکیستیک در سینه ها ممکن است باعث ایجاد توده یا ضخیم شدن بافت سینه شما شود. با این حال، آنها وجود سرطان را نشان نمی دهند. تغییرات فیبروکیستیک سینه علاوه بر ایجاد درد و خارش، گاهی اوقات می‌ توانند باعث ترشح ترشحات شفاف، سفید، زرد یا سبز از نوک پستان شوند.

  • گالاکتوره

ممکن است ترسناک به نظر برسد اما گالاکتوره به سادگی وضعیتی را توصیف می کند که در آن سینه یک زن شیر یا ترشحات شیری رنگ از نوک پستان ترشح می کند، حتی اگر آنها شیر نمی دهند. گالاکتوره یک بیماری نیست و علل احتمالی زیادی دارد که شامل موارد زیر هستند:

  • تومورهای غده هیپوفیز
  • برخی داروها، از جمله برخی هورمون ها و داروهای روانگردان
  • برخی از گیاهان، مانند بادیان و رازیانه
  • کم کاری تیروئید

علت ترشحات سینه در زنان

  • عفونت

ترشحات نوک سینه در زنان حاوی چرک ممکن است نشان دهنده عفونت در سینه شما باشد. این همچنین به عنوان ورم پستان شناخته می شود. ماستیت گرانولوماتوز معمولاً در زنان شیرده دیده می شود. اما می تواند در زنانی که شیرده نیستند هم ایجاد شود. اگر در سینه‌ های خود عفونت یا آبسه دارید، ممکن است متوجه شوید که سینه‌ شما قرمز، گرم و یا زخم شده است. برای مطالعه بیشتر در مورد عفونت قارچی سینه بر روی متن لینک داده شده کلیک کنید.

  • پاپیلوم داخل مجاری

پاپلیوم داخل مجاری رشد غیر سرطانی در مجاری سینه می باشد. این مسئله  شایع ترین دلیلی است که زنان ترشحات غیرطبیعی نوک سینه را تجربه می کنند. هنگامی که آنها ملتهب می شوند، پاپیلوم های داخل مجاری ممکن است منجر به ترشح از نوک پستان شوند که حاوی خون یا بافت چسبنده است.

  • اکتازی مجرای پستانی

این دومین علت شایع ترشح غیر طبیعی از نوک پستان است. معمولاً در زنانی که به یائسگی نزدیک می شوند دیده می شود. این وضعیت منجر به التهاب مجاری واقع در زیر نوک پستان می شود. هنگامی که این اتفاق می افتد، ممکن است عفونت ایجاد شود که منجر به ترشح غلیظ و سبز رنگ از نوک پستان می شود.

اگزما نوک پستان

اگزما وضعیتی است که باعث ایجاد بثورات خارش دار روی پوست شما می شود. بثورات می تواند در هر نقطه از بدن شما ظاهر شود. اگزما می تواند روی نوک سینه ها و همچنین آرئول شما (دایره تیره پوست اطراف نوک سینه ها) ایجاد شود. ترشح نوک پستان می تواند یکی از نشانه های اگزمای نوک پستان باشد. اگزما روی نوک سینه ها باعث ایجاد بثورات خارش دار، قرمز و پوسته پوسته در نوک سینه ها و آرئول (دایره تیره تر اطراف نوک سینه) می شود. اگزما روی نوک پستان خطرناک نیست. اما می تواند منجر به عفونت شود، به خصوص اگر جوش را بخراشید. خاراندن می تواند پوست شما را بشکند و اجازه ورود باکتری ها را بدهد. همچنین می تواند به مرور زمان باعث ضخیم شدن و سفت شدن پوست شما شود.

سرطان پستان

بیشتر ترشحات نوک سینه یا طبیعی است یا ناشی از یک بیماری خوش خیم است. با این حال، مواردی وجود دارد که ترشحات از پستان ممکن است نشانه برخی از انواع سرطان سینه باشد. اگر ترشحات نوک سینه شما همراه با توده یا توده در سینه باشد یا اگر ماموگرافی غیرطبیعی داشته باشید، این احتمال بیشتر است. یکی از انواع سرطان سینه که ممکن است باعث ترشح سینه شود، کارسینوم داخل مجاری است. این سرطان در مجاری پستان واقع در زیر نوک پستان ایجاد می شود.

یکی دیگر از انواع نادر سرطان سینه که ممکن است منجر به ترشح از نوک پستان شود، بیماری پاژه است. این وضعیت در مجاری سینه ایجاد می شود و سپس به سمت نوک پستان حرکت می کند. در نتیجه ممکن است باعث خونریزی یا ترشح از نوک پستان و هاله اطراف آن شود. با این حال، ترشح به ندرت به دلیل سرطان است. اما مهم است که در صورت وجود توده در پستان هرچه سریعتر تحت درمان قرار بگیرید.

دکتر وحید حریری دکتر متخصص سرطان سینه، از مهارت بالایی در زمینه جراحی های پستان و درمان سرطان پستان برخوردار است. در یک مطالعه قدیمی‌ تر، تنها 9 درصد از زنان 50 ساله یا بیشتر که برای ترشح از نوک پستان به پزشک مراجعه کرده‌ اند، سرطان سینه داشتند. اما هنوز هم ایده خوبی است که ترشحات سینه را بررسی کنید، به خصوص اگر این یک علامت جدید برای شما باشد.

گشادی مجرای پستان

اکتازی مجرای پستانی یک وضعیت بالینی شایع است که با گشادی یا اتساع غیرطبیعی مجاری شیر مرکزی همراه با التهاب مزمن و فیبروز مشخص می‌ شود و ممکن است یک یا هر دو سینه را درگیر کند. بیماران ممکن است کاملاً بدون علامت باشند یا ماستالژی یا ترشح از نوک پستان داشته باشند که معمولاً از مجاری متعدد پستان است.

دلایل هورمونی

افزایش سطح پرولاکتین باعث تولید شیر در سینه ها می شود که منجر به ترشح از نوک سینه می شود. این به عنوان یک بخش طبیعی از بارداری و شیردهی رخ می دهد. شرایط پزشکی که باعث افزایش سطح پرولاکتین می شود می تواند منجر به ترشح شیری از نوک پستان شود. در برخی موارد، پرولاکتین بالا به دلیل تغییرات در سایر هورمون ها مانند استروژن و هورمون تیروئید ایجاد می شود.

انواع ترشحات پستان

ترشحات غیر طبیعی بسته به علت ظاهری متفاوت دارند. ترشحات غیرطبیعی ممکن است با ناهنجاری های دیگری مانند فرورفتگی پوست، تورم، قرمزی، پوسته پوسته شدن، زخم ها و نوک پستان معکوس (پسرفته) همراه باشد. (اگر نوک پستان به سمت داخل کشیده شود وارونه می شود و هنگام تحریک به حالت طبیعی خود برنمی گردد.) همچنین اگر ترشح فقط از یک سینه به خودی خود (بدون هیچ گونه تحریکی در نوک پستان) ایجاد شود، غیر طبیعی تلقی می شود.

انواع ترشحات پستان

ترشحات نوک سینه در رنگ های مختلفی وجود دارند. رنگ ترشحات ممکن است سرنخ هایی در مورد علت به شما بدهد. ترشحات از نوک پستان معمولاً مایعی رقیق، کدر، سفید یا تقریباً شفاف هستند. با این حال، ترشحات ممکن است به رنگ های دیگری مانند خاکستری، سبز، زرد یا قهوه ای باشند. ترشحات خونی غیر طبیعی هستند. جدول زیر رنگ ترشحات و برخی از دلایل آن را  در صورت عدم شیردهی فهرست می کند:

 

رنگ ترشحات علت ترشحات
سفید، کدر، زرد یا پر از چرک عفونت سینه یا نوک سینه
سبز کیست سینه
قهوه ای یا پنیری شکل اکتازی مجرای شیری (مجرای شیری مسدود شده)
شفاف سرطان سینه، به خصوص اگر فقط از یک پاپیلوم پستان باشد.
خونی سرطان سینه پاپیلوم

ترشحات خونی

ترشح خونی از نوک پستان هرگز طبیعی نیست. ترشحات خونی از نوک پستان اغلب خوش خیم هستند. این بیماری در اثر پاپیلوم داخل مجاری، اکتازی مجرای و کمتر به دلیل سرطان سینه ایجاد می شود.

ترشح خونی سينه در بارداری

در دوران بارداری تغییرات زیادی در سینه شما رخ می دهد، سینه ها بزرگ می شوند، شروع به تولید شیر می کنند، برای مرحله شیردهی آماده می شوند، درد می کنند و حساس می شوند. در بدترین حالت، ترشح از نوک پستان یا حتی ترشحات خونی از سینه می تواند نشان دهنده یک حادثه ناخوشایند مانند سرطان سینه باشد، اما ترشحات خونی در دوران بارداری معمولاً اتفاق نمی افتد. اگر باردار هستید و مقداری خون از سینه‌ هایتان بیرون می‌ ریزد، ناراحت نباشید. اگرچه نادر است، اما ترشح خونی در دوران بارداری می تواند کاملا طبیعی باشد. اگر تمایل دارید درمورد بارداری بعد از سرطان سینه بدانید بر روی متن لینک داده شده کلیک کنید.

ترشح خونی سينه در بارداری

مطالعه‌ ای که سعی دارد تغییرات مختلفی را که در طول بارداری در بدن اتفاق می‌ افتد را بررسی کند، نشان داد که برخی از زنان ممکن است از ترشحات خونی در دوران بارداری رنج ببرند. از آنجایی که جریان خون در سینه‌ ها در دوران بارداری به سرعت افزایش می‌ یابد، این اتفاق می‌ تواند پویایی سلول‌ های اپیتلیال سینه‌ ها را تغییر دهد و منجر به ترشح خونی از نوک پستان شود. احتمال تجربه این نوع ترشحات در پایان سه ماهه دوم یا در سه ماهه سوم بیشتر است.

حتی اگر مطالعات نشان دهند که مشاهده چنین علائم غیرعادی بی ضرر است، حتما لازم است که آن را به پزشک خود گزارش دهید. مطالعه دیگری که در سال 1990 انجام شد بیان کرد که ترشحات خونی از نوک پستان در دوران بارداری معمولاً بی ضرر است و با افزایش اندازه سینه، همراه است. اما معاینه پزشکی دقیق ضروری است زیرا این علائم ممکن است مشابه علائم سرطان سینه باشد.

این مطالعه همچنین نشان داد که ترشحات خونی پس از دو ماه از شروع آن ناپدید شد. حتی یک پیگیری دقیق بعد از سه سال نشان داد که هیچ مدرکی دال بر ایجاد سرطان در سینه ها وجود ندارد. اما این مطالعه همچنین هشدار داد که نباید این علامت را صرفاً با این تصور که بی ضرر است نادیده گرفت زیرا موارد کمی از سرطان سینه در دوران بارداری تنها با ترشحات خونی از نوک پستان ظاهر شده است. بنابراین، پیگیری دقیق و معاینه با متخصص زنان ضروری است.

ترشحات آبکی

غلظت ترشحات نوک سینه در زنان می تواند از آبکی رقیق و آبکی تا غلیظ و چسبناک متفاوت باشد. ترشحات شفاف و آبکی باید علت یابی شوند، چرا که ممکن است نشان دهنده وجود سلول های غیر طبیعی از جمله سلول های سرطانی در سینه باشند.

ترشحات آبکی در سینه زنان

ترشحات چرکی

ترشحات نوک سینه حاوی چرک ممکن است نشان دهنده عفونت در سینه شما باشد. این همچنین به عنوان ورم پستان شناخته می شود. ماستیت معمولا در زنان شیرده دیده می شود. اما می تواند در زنانی که شیرده نیستند نیز ایجاد شود. آبسه پستان از عوارض ماستیت است که التهاب بافت پستان است. در واقع آبسه حفره‌ ای از چرک است که در سینه و معمولاً درست زیر پوست ایجاد می‌ شود. بیشترین آسیب پذیری در این مورد در زنان شیرده می باشد. چرا که باکتری ها می توانند از پوست یا از دهان نوزاد به مجاری شیر منتقل شوند. زنانی که شیر نمی دهند می توانند از طریق نوک سینه زخمی یا سوراخ کردن نوک پستان آلوده شوند. اگر مجرای شیر از طریق ضربه، فشرده سازی یا تخلیه ناقص مسدود شود، باکتری ها می توانند جای پای خود را پیدا کنند و آبسه ایجاد شود.

ترشحات رنگی

مشاهده رنگ معمولاً برای تشخیص طبیعی یا غیر طبیعی بودن ترشحات کاملا مفید نیست. ترشحات غیرطبیعی و طبیعی نوک سینه می تواند به رنگ شفاف، زرد، سفید یا سبز باشد. ترشحات نرمال نوک پستان بیشتر در هر دو نوک پستان اتفاق می افتد و اغلب زمانی که نوک سینه ها فشرده یا فشرده می شوند آزاد می شود. برخی از زنان که نگران ترشحات سینه هستند ممکن است باعث بدتر شدن آن شوند. آنها این کار را با فشار دادن مکرر نوک سینه های خود برای بررسی ترشحات نوک سینه انجام می دهند. در این موارد، دستکاری نکردن نوک سینه ها برای مدتی ممکن است به بهبود وضعیت کمک کند.

ترشح زرد رنگ از سينه نشانه چيست؟

ترشحات زرد، سبز یا قهوه ای از مجاری شیری متعدد، از یک یا هر دو سینه، می تواند ناشی از وضعیتی به نام اکتازی مجرای باشد. این ترشحات به علت گشاد شدن خوش خیم مجاری شیر است که در زنان بعد از یائسگی بیشتر دیده می شود.

ترشحات سینه در بارداری

وقتی قرار است بچه دار شوید، انتظار دارید بدنتان تغییرات بسیار بزرگی را تجربه کند. شما می دانید که شکم شما بزرگتر خواهد شد. اما این همه ماجرا نیست. ممکن است تعجب کنید که بدانید سینه‌ های شما نیز تغییرات زیادی را تجربه می‌ کند، حتی بعد از آمدن فرزند کوچکتان. هنگامی که باردار یا شیرده هستید، ممکن است مقدار کمی شیر به بیرون نشت کند. این نشت می تواند در اوایل بارداری شروع شود و تا 2 یا 3 سال پس از پایان شیردهی ادامه پیدا کند. با این حال، حتی اگر باردار یا شیرده نباشید، ممکن است ترشحات سینه داشته باشید.

ترشحات سینه در بارداری

ترشح سينه علائم بارداری است؟

در اواخر بارداری، سینه های برخی از زنان شروع به نشت مایع زرد کم رنگ از خود می کنند. این مایع آغوز نامیده می‌ شود و سینه‌ های شما آن را برای تغذیه نوزاد تا 2 یا 3 روزگی می‌ سازد. (در آن زمان است که شیر مادر شما وارد می شود.) اگر این مایع نشت کند، پدهای سینه می توانند از خیس شدن پیراهن شما جلوگیری کنند. اگر هر نوع ترشح دیگری از نوک سینه خود دارید، در صورتی که طبیعی نیست، به پزشک خود اطلاع دهید.

ترشح مايع بی رنگ از سينه در بارداری نشانه چیست؟

در مراحل اولیه بارداری، برخی از زنان متوجه ترشحات شفاف سینه از نوک پستان خود می شوند. در مراحل بعدی بارداری، این ترشحات ممکن است ظاهری آبکی و شیری به خود بگیرد.

ترشحات سینه در زمان پریودی و قبل از پریودی

ترشحات نوک سینه می تواند به عنوان بخشی از تغییرات فیبروکیستیک سینه که قبل از قاعدگی در برخی افراد اتفاق می افتد، رخ دهد. در این حالت ترشحات احتمالاً دو طرفه و تیره رنگ بوده و سینه‌ ها حساس می‌ شوند. برای مطالعه درمورد علت درد سينه بعد از پريود بر روی متن لینک داده شده کلیک کنید و مقالعه ما را مطالعه نمایید.

درمان ترشحات سینه

بر اساس ارزیابی پزشکی شما، پزشک تعیین می کند که ترشحات نوک سینه شما طبیعی (فیزیولوژیک) یا غیر طبیعی (پاتولوژیک) است. حتی اگر پزشک تشخیص دهد ترشحات سینه شما غیرطبیعی است، به خاطر داشته باشید که بیشتر شرایط پاتولوژیک که باعث ترشح از نوک پستان می شوند جدی نیستند و به راحتی قابل درمان هستند. بنابراین هنگامی که متوجه شدید چه چیزی باعث ترشح از نوک پستان می شود، می توانید در صورت لزوم آن را درمان کنید. چرا که ترشحات ناشی از بارداری، شیردهی یا تغییرات هورمونی ممکن است نیازی به درمان نداشته باشند.

درمان ترشحات سینه

بنابراین بسته به علت ترشح از نوک پستان، پزشک ممکن است یک یا چند مورد از درمان‌ های زیر را تجویز کند:

  • توقف دارویی که ممکن است مسئول آن باشد.
  • کاهش سطح پرولاکتین، احتمالاً با یک داروی جدید.
  • رفع اختلال تیروئید، احتمالاً با یک داروی جدید.
  • آنتی بیوتیک ها برای درمان عفونت پستان
  • ارجاع به جراح، در صورتی که تومور در پستان یا غده هیپوفیز در تصویربرداری کشف شده باشد.

چه مواقعی برای درمان ترشحات از پستان ها به پزشک مراجعه کنیم؟

برای زنانی که شیر نمی دهند، مشاهده ترشحات از نوک پستان می تواند نگران کننده باشد. اما اگر متوجه ترشح از نوک پستان خود شدید، دلیلی برای وحشت وجود ندارد.

با این حال، از آنجایی که می تواند نشانه سرطان سینه باشد، ارزش دارد که پزشک آن را بررسی کند. مراجعه به پزشک بسیار مهم است اگر:

  • توده ای در سینه دارید.
  • تغییرات پوستی یا تغییر نوک پستان، مانند پوسته پوسته شدن یا تغییر رنگ دارید.
  • درد در سینه یا سایر علائم سرطان سینه دارید.
  • ترشحات خونی است.
  • فقط یک سینه تحت تأثیر قرار گرفته است.
  • ترشح متوقف نمی شود.

در حالی که ترشح از نوک پستان می تواند جدی باشد، در بیشتر موارد، یا طبیعی است یا به دلیل یک بیماری جزئی. با این حال، اگر شیر نمی‌ دهید، هر زمان که متوجه ترشحات پستان شدید، باید با پزشک خود تماس بگیرید. بر اساس علائم و نتایج آزمایش‌ های تشخیصی، پزشک بهترین روش درمانی را انتخاب می‌ کند. تعدادی از شرایط غیر سرطانی می توانند باعث ترشح از نوک پستان شوند.

دکتر سرطان سینه

در مرحله بعدی پزشک شما با پرسیدن سوالاتی در مورد ترشح شروع می کند، از جمله:

  • چه زمانی ترشح شروع شد؟
  • آیا در یک سینه است یا هر دو؟
  • آیا خود به خود بیرون می آید یا برای تولید آن باید نوک سینه را فشار دهید؟
  • چه علائم دیگری دارید؟
  • چه داروهایی استفاده می کنید؟
  • آیا باردار یا شیرده هستید؟

اگر ارزیابی اولیه پزشکی شما نشان دهد که ترشح غیرطبیعی است، ممکن است پزشک آزمایشات بیشتری را بخواهد. آزمایش‌ ها به تعیین شرایط زمینه‌ ای که باعث ایجاد مشکل شده کمک می‌ کند و ممکن است شامل یک یا چند مورد از موارد زیر باشد:

  • تجزیه و تحلیل آزمایشگاهی ترشحات
  • آزمایش خون
  • ماموگرافی یا سونوگرافی یک یا هر دو سینه
  • اسکن مغز
  • برداشتن جراحی و تجزیه و تحلیل یک یا چند مجرا در نوک پستان شما

جمع بندی

ترشحات نوک سینه در زنان بخشی از عملکرد سینه در دوران بارداری یا شیردهی است. همچنین ممکن است با تغییرات هورمونی قاعدگی و تغییرات فیبروکیستیک همراه باشد. ترشحات شیری رنگ پس از شیردهی معمولاً بر هر دو سینه تأثیر می گذارد و می تواند تا دو یا سه سال پس از قطع شیردهی ادامه یابد. ترشح از نوک پستان معمولاً نشانه‌ ای از چیز جدی نیست، اما گاهی اوقات بهتر است آن را بررسی کنید. ترشحات نوک پستان در طول سال های باروری شایع است، حتی اگر باردار یا شیرده نباشید. در هرحال مهم است که در صورت مشاهده ترشحات و علائم غیر عادی به پزشک مراجعه کنید و علت آن را بررسی کنید.

دکتر وحید حریری متخصص پروتز سینه

متخصص جراحی سرطان پستان و جراحی زیبایی پستان

فلوشیپ جراحی پلاستیک دانشگاه علوم پزشکی تهران

2 دیدگاه دربارهٔ «ترشحات نوک سینه در زنان»

  1. سلام خسته نباشین من تا حالا باردار نشدم و بچه ندارم و نامزد هستم و دخترم.دیشب وقتی ک شوهرم ممه هام فشار میداد دیدم روی بدنش آب ریخته بعد دیدم این ک فشار داده و خورده محکم برای اولین بار آب دیدم چسناکی بود و رنک کمرنگ .بعد بلند شدم دستمال کاغذی فشار دادم از هردو میومد .من دو قرص میخورم برای هورمون هام هست چون من ماهی دو دفعه پریود میشدم من این قرصا ادامه میدادم ک‌نشم.و این ماه قطع نکرده پریود شدم .همیشه سه روز میکشید بعد پریود میشدم من پری شب قرص نخوردم صبح دیروز بلند شدم دوتا هستن انداختم من ک هر شب مینداختم شب نزدیک ۱۱هم انداختم بعدش اینطو شد اصلا اینطور آبی نیومده بود .الا تا فشار ندم محکم نمیاد هیچی .ولی فشار میدم از دوتاش هم میاد خیلی میترسم ب خونه هم نگفتم هیچی .ی راهنمایی کنین خواهشاً .از چی می‌تونه باشه .

    1. سلام ما در مقاله توضیحات کامل رو برای مطالعه دادیم اما برای یررسی دقیق تر نیاز به انجام آزمایشات و معاینه توسط پزشک هست که ابتدا باید به متخصص زنان و زایمان مراجعه نمایید و در صورت هر گونه علائم مشکوک به سرطان تیم ما در خدمت شما هست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *