لوگو سایت دکتر حریری
دکتر وحید حریری جراح سینه
پروتز سینه اشکی

پروتز سینه اشکی

یکی از انواع پروتز سینه که اخیراً محبوبیت پیدا کرده است، پروتز سینه اشکی (Teardrop) است. این نوع از پروتز سینه از شکل طبیعی سینه تقلید می‌کنند (Anatomical prostheses) با حجم بیشتر در پایین و قسمت بالایی باریک، در نتیجه، پروتز سينه مدل اشکی معمولاً نتایج طبیعی تری دارد. بسیاری از زنان تصمیم به انجام پروتز سینه برای خوش فرم کردن سینه ها، بهبود اعتماد به نفس، عزت نفس خود می گیرند؛ از آنجایی که پروتز قطره اشکی شبیه فرم طبیعی سینه است و ظاهری طبیعی و متناسب‌تر ایجاد می‌کنند، محبوبیت زیادی دارد. پس اگر به فکر پروتز سينه مدل اشکی هستید یا صرفاً می خواهید در مورد مدل پروتز بدانید، این مقاله درک جامعی از آن به شما ارائه می دهد. در این مقاله به بررسی پروتز سینه اشکی می پردازیم. از جمله تعریف آنها، تاریخچه مختصر، و دلیل محبوبیت فزاینده آن و… در بین زنانی که به دنبال بزرگ کردن سینه هستند.

مشاوره تلفنی پستان با دکتر حریری

پروتز سینه اشکی چیست؟

پروتز سینه اشکی (Teardrop Breast Implant) یک نوع پروتز آناتومیک است که شکل طبیعی تری به سینه ها می بخشد، زیرا به آرامی از نوک سینه به سمت استخوان سینه مانند یک سینه طبیعی شیب پیدا می کند. پروتزهای سینه اشکی شیب تدریجی به سمت پایین دارند که شبیه به شکل یک سینه طبیعی است. آنها دارای کانتور باریک تر در بالا نسبت به پایین هستند. در نتیجه، کاشت پروتز اشکی معمولاً نتایج طبیعی تری برای افراد خواهد داشت. برخلاف پروتز های گرد استاندارد که گاهی اوقات می‌تواند ظاهری گرد و غیرطبیعی به سینه‌ها بدهد، با برآمدگی بزرگ‌تر در پایین و باریک شدن ملایم به سمت بالا، سینه شکلی طبیعی به خود می گیرد.

پروتز سینه اشکی چیست؟

ایمپلنت های قطره اشکی به گونه ای طراحی شده اند که خطوط و پری آن شبیه به سینه های طبیعی بدن است و به آرامی به سمت یک نقطه برآمدگی در قسمت پایین سینه شیب دار می شوند. اگرچه این ظاهر کاملاً طبیعی است، اما نتیجه قابل توجهی افزایش یافته است. بیمارانی که ایمپلنت قطره ای شکل را انتخاب می کنند معمولاً به دنبال بازگرداندن حجم از دست رفته به دلیل شیردهی و/یا کاهش وزن هستند. ایمپلنت های قطره اشکی به یک پوشش بافت نیاز دارند تا اطمینان حاصل شود که ایمپلنت حرکت نمی کند یا از جای خود نمی لغزد. مطالعات همچنین نشان داده اند که ایمپلنت های بافت دار نسبت به ایمپلنت های صاف دارای میزان انقباض کپسولی (بافت اسکار در جیب سینه) کمتری هستند. از آنجایی که ژل موجود در ایمپلنت قطره اشک منسجم است، احتمال موج قابل مشاهده نیز بسیار کم است.

جنس پروتز سینه مدل اشکی

پروتز سینه مدل اشکی از جنس سیلیکون است و ظاهری مانند اشک دارد. بخاطر امنیت و زیبایی که این مدل پروتز ایجاد می کند، انتخاب نخست اکثر خانوم ها می باشد چون بافتی شبیه به بافت سینه دارد.

این پروتز در صورت ضربه یا صدمه از بین نمی رود و ژل های درون آن به فضا یا لایه های دیگر پروتز وارد نمی شود. این پروتز سیلیکونی برای افراد بالای 22 سال مناسب است. درواقع می توان از آن به عنوان بهترین نوع پروتز برای پروتزهای اشکی استفاده کرد.

ترکیب ایمپلنت های قطره اشکی شبیه به کاشت های سنتی سالین یا سیلیکون است. با یک پوسته سیلیکونی و ژل سیلیکون یا محلول نمک داخل آن. با این حال، پروتز سینه اشکی معمولاً با ژل سیلیکونی سفت‌تر ساخته می‌شود. که به حفظ شکل آنها و جلوگیری از جابجایی در طول زمان کمک می کند.

ویژگی پروتز های سینه  اشکی عبارتند از:

1) فرم های سینه اشکی وزن بیشتری در پایین دارند. این باعث می شود هنگام راه رفتن بیشتر پَرش داشته باشند. هنگامی که شروع به زدن گام های خود در پاشنه می کنید، جهش ملایم آنها برای شما یک تجربه بسیار خوشایند برای شما خلق می کند.

2) فرم پروتز سینه اشکی گاهی اوقات برای ایجاد نمایه ای جوان تر و جذاب تر مورد بحث قرار می گیرد.

3) فرم های قطره اشک باریک هستند و بنابراین برای افرادی که اندازه سینه کوچکی دارند اما سینه های بسیار بزرگی را نسبت به سایز سینه خود می خواهند بهتر است. ما فرم‌های سینه‌ای که وزن آن‌ها بین 1200 گرم تا 1600 گرم است، برای سینه‌های مردانه 36 تا 40 اینچی بزرگ تا خیلی بزرگ طبقه‌بندی می‌کنیم.

پروتز سینه اشکی چقدر ماندگاری دارد؟

ماندگاری پروتز ها تا 10 سال  و بیشتر است، در صورتی به درستی مراقبت ای لازم را انجام بهید.

پروتز سینه اشکی مناسب چه افرادی است؟

پروتز سینه اشکی رایج ترین نوع پروتزی است و برای افرادی مناسب است که به دنبال نتایج ظریف تر و جذاب تر هستند.

مزایای پروتز سینه اشکی

مزایای پروتز قطره اشکی عبارتند از:

  • نتایج طبیعی تر دارد.
  • از نظر خطوط و پری سینه طبیعی تر است.
  • راه حل ایده آل برای بازگرداندن حجم از دست رفته ناشی از کاهش وزن یا شیردهی
  • نتایج عالی را برای زنان ریزه اندام که بافت سینه طبیعی زیادی ندارند ارائه می دهد.

مزایای پروتز قطره اشکی

قیمت پروتز سینه مدل اشکی

هزینه عمل جراحی این نوع پروتز متغیر است و با توجه به مهارت و تجربه جراح، برند پروتز و امکانات ارائه شده در بیمارستان یا کلینیک تعیین می گردد. برای اطلاع از جزئیات قیمت پروتز سینه می توانید بر روی متن لینک داده شده کلیک کنید.

قیمت پروتز سینه مدل اشکی

فرق پروتز سینه اشکی با پروتز سینه گرد

کاشت قطره اشکی در مقایسه با کاشت های گرد سنتی دارای مزایا و معایبی است. از طرفی، شکل آنها می تواند خطوط سینه با ظاهر طبیعی تری ایجاد کند، به خصوص برای خانم هایی که بافت سینه کمتری دارند. آنها همچنین می توانند کمتر مستعد جابجایی یا چرخش در سینه باشند، که گاهی اوقات می تواند مشکلی برای ایمپلنت های گرد باشد.

فرق پروتز سینه اشکی با گرد

با این حال، پروتز قطره اشکی معمولاً گران‌تر از ایمپلنت‌های گرد است و شکل آن‌ها می‌تواند قرار دادن صحیح آنها را در حین جراحی دشوارتر کند. علاوه بر این، اگر آنها جابجا شوند یا بچرخند، می تواند شکل سینه ناهموار یا مخدوش ایجاد کند که ممکن است نیاز به جراحی اصلاح داشته باشد.

در نهایت، انتخاب بین قطره اشکی و پروتز گرد به اهداف، ترجیحات و آناتومی هر بیمار بستگی دارد و باید با مشورت یک جراح سینه واجد شرایط انجام شود.

جمع بندی

پروتز سینه قطره اشکی گزینه ای ارزشمند برای افردای است که به دنبال بزرگ کردن سینه هستند. اگرچه آنها ممکن است بهترین انتخاب برای همه نباشند، اما می توانند نتیجه ای طبیعی ارائه دهند و شکل و حجم سینه را بازیابی کنند. بیماران باید به دقت مزایا و معایب کاشت قطره اشک را در نظر بگیرند و با یک جراح پلاستیک واجد شرایط مشورت کنند تا مشخص شود که آیا آنها به خوبی نیازهایشان را برآورده می کنند یا خیر.

شاید این مقاله برای شما مفید باشد: چگونه می توانم اندازه و شکل مناسب پروتز سینه را برای خود انتخاب کنم؟

اگر به فکر بزرگ کردن سینه با پروتز سینه اشکی هستید، ضروری است که این روش را به طور کامل بررسی کنید. و با یک جراح پلاستیک مجرب مشورت کنید. شما باید به وضوح خطرات و مزایای بالقوه این روش را درک کنید. و یک جراح مجرب را انتخاب کنید که بتواند به شما در رسیدن به نتایج دلخواهتان کمک کند. علاوه بر این، بیماران باید انتظارات واقع بینانه ای برای نتیجه عمل داشته باشند و باید برای روند بهبودی آماده باشند. برای دریافت مشاوره از دکتر وحید حریری جراح پستان و فلوشیپ جراحی پلاستیک به صفحه تماس با ما مراجعه نمایید.

مطالعه بیشتر:

https://hunterplasticsurgery.com.au/news/round-vs-anatomical-implants

دکتر وحید حریری متخصص پروتز سینه

متخصص جراحی سرطان پستان و جراحی زیبایی پستان

فلوشیپ جراحی پلاستیک دانشگاه علوم پزشکی تهران

2 دیدگاه دربارهٔ «پروتز سینه اشکی»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *