لوگو سایت دکتر حریری
دکتر وحید حریری جراح سینه
علائم سرطان سینه بدخیم

علائم سرطان سینه بدخیم

سرطان سینه یکی از سرطان‌های شایع در بین خانم ها است که در دو دسته سرطان سینه خوش‌خیم و سرطان سینه بدخیم قرار می گیرد. تومورهای بدخیم  سینه سرطانی هستند و ممکن است تهاجمی باشند زیرا به بافت اطراف حمله کرده و به آن آسیب می رسانند. هر کدام از  انواع سرطان‌های سینه خوش‌خیم و بدخیم سینه علائمی دارند و شناخت این علائم بسیار مهم است. که در این مقاله ما ابتدا علائم سرطان سینه بدخیم و سپس به درمان آن و شکل ظاهری توده های بدخیم خواهیم پرداخت.

مشاوره تلفنی پستان با دکتر حریری

علائم سرطان سينه بدخيم

سرطان سینه در مراحل اولیه معمولاً علائمی ایجاد نمی کند، اما اگر می خواهید بدانید سرطان سينه بدخیم چه علائمی دارد ما در اینجا برخی از علائم هشدار دهنده و مشخصات توده های بدخیم پستانی که وجود دارد را بیان کرده ایم:

  • یک توده سفت و سخت که نمی توانید به راحتی با انگشتان خود حرکت دهید.
  • تغییر در اندازه و شکل سینه یا نوک پستان شما
  • پوست سینه که فرورفته، پوسته پوسته یا ضخیم شده است.
  • تورم، قرمزی یا درد سینه
  • توده ای که با چرخه قاعدگی شما تغییر نمی کند.
  • وارونگی یا ترشح نوک پستان
  • تورم غدد لنفاوی زیر بازو
  • توده جدید در سینه یا زیر بغل (بغل)
  • ضخیم شدن یا تورم بخشی از سینه
  • تحریک یا گودی پوست سینه
  • قرمزی یا پوسته پوسته شدن پوست در ناحیه نوک سینه یا سینه
  • کشیدن نوک پستان یا درد در ناحیه نوک پستان

علایم سرطان سینه بدخیم

درمان سرطان سينه بدخیم

درمان شما بستگی به این دارد که سلامت عمومی شما در چه وضعیتی است یعنی باید ابتدا علائم سرطان سینه بدخیم را بشناسید، سپس بدانید که سرطان سینه شما در چه مرحله ای قرار دارد، چقدر بزرگ است، اینکه آیا در جای دیگری از بدن شما پخش شده است یا خیر. همه این عوامل بر روی روند درمان سرطان سینه (خوش خیم و بدخیم) شما موثر هستند.

نوع درمان با توجه به مراحل سرطان سینه شما شامل موارد زیر می باشد:

  • جراحی
  • شیمی درمانی
  • رادیوتراپی
  • درمان هدفمند
  • هورمون درمانی

آیا سرطان سينه بدخيم قابل درمان است؟

سرطان سینه هرچقدر زودتر تشخیص داده شود قابل درمان تر است. لذا تشخیص به موقع سرطان سینه بسیار مهم است. بنابراین خودآزمایی پستان در فواصل زمان می تواند بسیار کمک کننده باشد. انجام خودآزمایی پستان به شما کمک می کند تا با آنچه که برای سینه های شما طبیعی است آشنا شوید. برای یادگیری و آشنایی با نحوه معاينه سينه در خانه ما دریک مقاله جداگانه بطور مفصل توضیح داده ایم. بنابراین پیشنهاد می کنم بر ریو متن لینک داده شده کلیک کنید و مقاله مار را مطالعه نمایید.

سرطان سينه بدخيم کشنده است؟

به یاد داشته باشید، میزان بقا و احتمال مرگ در سرطان سینه به عوامل مختلفی بستگی دارد. در سراسر جهان، سرطان سینه زنان در حال حاضر به عنوان شایع ترین سرطان تشخیص داده شده است که از سرطان ریه پیشی گرفته است. اما تعداد زنانی که در اثر سرطان سینه جان خود را از دست داده اند، به لطف تشخیص زودهنگام و بهبود درمان، از سال 1989 تا 2019، کاهش یافته است.

توده در سینه من به چه معناست؟

بسیاری از شرایط می توانند باعث ایجاد توده در سینه شوند، از جمله سرطان. اما بیشتر توده های سینه به دلیل سایر شرایط پزشکی ایجاد می شوند. دو علت شایع توده های سینه عبارتند از: بیماری فیبروکیستیک سینه و کیست. وضعیت فیبروکیستیک باعث ایجاد تغییرات غیر سرطانی در پستان می شود که می تواند آنها را برآمده، حساس و دردناک کند. کیست ها کیسه های کوچک پر از مایع هستند که می توانند در سینه ایجاد شوند. آنچه مهم است بدانید این است که هر توده ای علائم توده بدخيم سينه نیست.

توده بدخیم یعنی چه؟

حدود 20 درصد مواقع، توده های سینه، سرطانی یا بدخیم هستند. توده بدخیم سینه می تواند تهاجمی باشد و ممکن است به سایر بافت های اطراف گسترش یابد. هنگامی که یک توده یافت می شود، ممکن است بیوپسی (برداشتن نمونه ای از بافت برای بررسی در آزمایشگاه) انجام شود. این نمونه برداری می تواند به شناسایی تومور و خوش خیم یا بدخیم بودن آن کمک کند. بعد از مشاهده هر گونه علائم سرطان سینه بدخیم باید سریع با جراح سرطان سینه مشاوره بگیرید.

شکل ظاهری توده های بدخیم سینه

شکل توده بدخیم سینه معمولاً سخت، بی‌ حرکت و ثابت به پوست و بافت نرم اطراف، با حاشیه‌ های ضعیف یا نامنظم هستند.

سرطان سینه بدخیم چیست؟

سرطان سینه بدخیم زمانی شروع می شود که سلول ها خارج از کنترل و به طور غیر عادی شروع به رشد می کنند. این نوع سرطان بیشتر در زنان رخ می دهد، اما مردان نیز ممکن است به سرطان سینه مبتلا شوند. برست کنسر می تواند از قسمت های مختلف سینه شروع شود.

علائم سرطان سينه بدخيم

داشتن برخی از این علائم به معنای ابتلا به سرطان سینه بدخیم نیست. اما به این معنی است که باید آنها را با پزشک خود پیگیری کنید. درمان سرطان بدخیم سینه در مراحل اولیه آسان تر است، قبل از اینکه شانس انتشار به سایر قسمت های بدن را داشته باشد. که همه اینها وابسته به این است که شما علائم سرطان سینه بدخیم را بشناسید.

درمورد سرطان سینه خوش خیم و علائم و نحوه درمان آن پیشنهاد می کنم بر روی متن لینک داده شده کلیک کنید.

سرطان سينه بدخيم شیمی درمانی دارد؟

اگرچه ترکیبات دارویی اغلب برای درمان سرطان پستان اولیه استفاده می شود، سرطان پیشرفته پستان اغلب با داروهای شیمی درمانی منفرد درمان می شود. با این حال، برخی از ترکیبات، مانند پاکلیتاکسل به علاوه جمسیتابین، معمولا برای درمان سرطان سینه متاستاتیک یا شیمی درمانی سرطان سینه استفاده می شود.

سرطان سينه بدخيم شیمی درمانی دارد

 

جمع بندی

سرطان سینه بدخیم همان توده بدخیم سینه هستند. سرطان پستان بدخیم اگر در مراحل اولیه تشخیص داده شود، شانس خوبی برای بهبودی وجود دارد. لذا قبل از هر اقدامی شما باید با علائم سرطان سینه بدخیم آشنا باشید که در این مقاله درمورد آن گفته شد.  به همین دلیل، ضروری است که زنان به طور مرتب سینه های خود را برای هر گونه تغییر چک کنند و همیشه هر گونه تغییری را به پزشک متخصص اطلاع دهند. دکتر وحید حریری متخصص جراحی سرطان سینه با توجه به تجربیات گذشته و مهارت در جراحی پلاستیک و ترمیمی جزو نادر جراحان پلاستیک است که در زمینه سرطان پستان به کار مشغول گردیده است. به همین دلیل با استفاده از تکنیک های جراحی پلاستیک در جراحی های درمانی و عمل سرطان بدخیم سینه نتایج بسیار خوبی به دست آورده است.

مطالعه بیشتر:

https://www.radiologyinfo.org/en/info/breast-cancer

دکتر وحید حریری متخصص پروتز سینه

متخصص جراحی سرطان پستان و جراحی زیبایی پستان

فلوشیپ جراحی پلاستیک دانشگاه علوم پزشکی تهران

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *